15. آبان 1396 - 10:57   |   کد مطلب: 19332
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: ایران با برنامه اقتصاد مقاومتی می تواند مقابل تحریم ها ایستادگی کند .
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ir afkl ih, شبنم همدان, قدیری

به گزارش شبنم ها،

عصر دیروز مراسم سخنرانی با موضوع "مرگ بر آمریکا آری یا نه"با حضور محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس امور عالی استراتژیک و جمعی از دانشجویان در سالن چمران دانشگاه علوم پایه  بوعلی برگزار شد.

قدیری ابیانه در مورد شعار مرگ بر آمریکا اظهار داشت: این مبحث که  آیا مرگ بر آمریکا ضروری است یا خیر؟ از سخنان تعدادی از صاحب منصبان نظام اسلامی نشئت گرفت که می گفتند آیا اشکال  دارد دشمنی ها را به دوستی بدل کنیم و این طرز فکر باعث ایجاد شک و شبهه در دل اقشار مردم شد .

 

امضای برجام بدون ضمانت اجرایی

کارشناس امور عالی استراتژیک تصریح داشت : مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) با علم به اینکه مذاکره با آمریکا به نتیجه نمی رسد  به دولتمردان هشدار دادند. پس از برجام ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد, مقام معظم رهبری تأکید داشتند  که از طرف مذاکره ضمانت بگیرید اما مذاکره کنندگان بر قول و حرف طرف مذاکره اطمینان کردند و سخنان بی اساس را ضمانت پنداشتند.

 

آمریکا حامی تروریسم در منطقه

قدیری ابیانه در خصوص جنایات آمریکا اشاره داشت: امریکا برای دستیابی به اهداف نامشروع خود دست به هر جنایتی می زند و نمونه آن بمبهایی است که  برای تهدید و کشتار و حفظ منافع خود می سازد. امروز جهانیان به چشم می بینند که آمریکا از عربستان در کشتار مردم یمن و از صهیونیست ها در کشتار مردم لبنان و فلسطین  تا چه اندازه حمایت می کند .

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: در پاسخ به این سوال که آیا می توان در عالم واقع با حفظ عزت و منافع با آمریکا وارد مذاکره شد و به منابع علمی و تکنو لوژی پیشرفته آنان دسترسی پیدا کرد، باید بگوییم برای مذاکره باید نقاط ضعف و قوت طرف مقابل را شناسایی کنیم و ارزیابی دقیقی انجام دهیم .پ

 

اقتصاد نابسامان و بدهی های کلان آمریکا

قدیری ابیانه به نرم افزار ساعت بدهی آمریکا اشاره داشت و تاکید داشت: اقتصاد آمریکا شفاف است دولت فدارال امریکا بیش از بیست هزار میلیارد دلار به اندازه 500 سال درآمد نفت ایران بدهی دارد. هر سال نیم قرن به بدهی آمریکا افزوده می شود .پنجاه میلیون نفر در آمریکا زیر خط فقر قرار زندگی می کنند و چندین میلیون نفر کارتن خواب در امریکا وجود دارد ,هر ساله دو و نیم میلیون نفر از طبقه متوسط به زیر خط فقر سقوط می کنند .آمریکا وضعیت اقتصادی بسیار وخیمی دارد .مردم و شرکت های امریکایی 55 هزار میلیارد دلار و دانشجویان بالای یک هزار میلیارد دلار بدهی دارند .

 

7 نقطه استراتژیک دنیا در جهان اسلام است

کارشناس امور عالی استراتژیک اذعان داشت : دنیا دیگر تک قطبی نیست. هند تا سال 2040 قدرت اول اقتصادی دنیا می شود. چین  و اروپا و روسیه از قطب های قدرت خواهند بود. یکی از قطب های جهان اسلام کشور ایران به رهبری مقام معظم رهبری (ظله تعالی ) خواهد بود .در دنیا 14 نقطه استراتژیک وجود دارد که 7 نقطه مربوط به جهان اسلام است از جمله تنگه هرمز ,باب المندب ,جبل الطارق ,سه جزیره , کانال سوئز, کانال بوسفر است .اگر جهان اسلام با توجه به منابع عظیم ثروتی که در اختیار دارد متحد شود به ابرقدرت جهان تبدیل خواهد شد .

 

اقتصاد مقاومتی سدی در مقابل تحریم ها

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه امریکا در حال سقوط است گفت: امریکا تمام تلاش خود را برای پیشگیری از این سقوط انجام می دهد و دست به هر جنایتی می زند تا موقعیتش را حفظ کند. ایران با برنامه اقتصاد مقاومتی می تواند مقابل تحریم ها ایستادگی کند .

کارشناس امور عالی استراتژیک ابراز داشت :دشمن شناسی بسیار مهم است برای مقابله با دشمن باید نیاز دشمن را شناخت.

 

آمریکا حامی کشتار انسانها

وی افزود: نفت ایران در زمان شاه در اختیار دولت آمریکا بود اما با پیروزی انقلاب امریکا از سهم  خود محروم شد و همین موجب شد آمریکا در اندیشه تجزیه ایران باشد. از نظر آمریکاییها ایرانی خوب ایرانی مرده است. دولت آمریکا مرگ را برای دنیا می خواهد. آمریکا در هر صورت حامی کشتار آدمها است.

 

دوستی با دشمن حماقتی بیش نیست

قدیری ابیانه تاکید داشت :دشمن را دوست فرض کردن حماقت است. پس از شکست برجام آمریکایی به دنبال برجام اروپایی نباشیم . رابطه تجاری اروپا با آمریکا بالای هزار میلیارد دلار است. اروپا چگونه حاضر می شود از تجارت بیش از هزار میلیارد دلار خود با آمریکا چشم پوشی نماید و به بیست میلیون دلار مبادله با ایران قانع شود .

 

کارشناس امور عالی استراتژیک اذعان داشت :عدم مدیریت صحیح یکی از مشکلات عمده کشور ما است دولت مجموع هفتاد هزار میلیارد دلار بدهی دارد در واقع به اندازه درآمد ده سال  نفت پیش خور شده است. متاسفانه مردم کشور ما باور دارند که حکومت باید نیازهای آنها را برآورده نماید  .

وی در پایان تصریح داشت :ایرانیان پس از چند کشور نفت خیز عربی جزو تنبل ترین مردمان هستند. دانشجو نباید به دنبال پیدا کردن شغل باشد بلکه باید کار آفرین و ایجاد کننده باشد.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار