25. آبان 1396 - 0:37   |   کد مطلب: 19483
همزمان با بیست و پنجمین دوره گرامیداشت هفته کتاب در همدان برگزار شد:
جشن امضای کتاب برای آثار نویسنده عضو سرای اهل قلم کشور
جشن امضا برنامه خلاقانه ای است که برای اولین بار در کتابخانه های عمومی استان همدان در کنار رونمایی کتاب "انگار حوریه و رزیدنت همدستی کردند!" نوشته حمید حیاتی برگزار گردید.

به گزارش شبنم ها، فاطمه رستگاری، مسئول کتابخانه عمومی اعتمادیه از برگزاری « رونمایی کتاب، مراسم جشن امضا و نشست کتابخوان» به مناسبت بیست و پنجمین دوره گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد.

جشن امضا برنامه خلاقانه ای است که برای اولین بار در کتابخانه های عمومی استان همدان در کنار رونمایی کتاب "انگار حوریه و رزیدنت همدستی کردند!" نوشته حمید حیاتی برگزار گردید.

هم‌زمان با بیست و پنجمین دوره‌ هفته‌ کتاب در کتابخانه اعتمادیه شهرستان همدان از کتاب «انگار حوریه و رزیدنت همدستی  کرده‌اند!» نوشته حمید حیاتی رونمایی شد.

رمان «انگار حوریه و رزیدنت همدستی  کرده‌اند!» نوشته حمید حیاتی که به تازگی از سوی نشر آگه منتشر شده روایت انسانی است که در مورد سلامتی‌اش وسواس دارد. این وسواس او را وادار می‌کند که به صورت دیوانه‌واری دائم فشار خونش را کنترل کند. در فلش‌بک این رمان ما با کودکی مواجه هستیم که به صورت هراس‌آلودی از تصور مرگ وحشت دارد. رخدادهای دوران کودکی وی بنیان فکری شخصیت رمان را در مورد مرگ پی‌ریزی می‌کنند. این رمان ادامه‌ی رمان «‌انگار به آن طرف خیابان رسیده‌ای!» از همین نویسنده است که در سال 93 توسط نشر آگه به چاپ رسیده است.

رستگاری، با اشاره به اینکه «این برنامه با هدف گرامیداشت نویسنده برجسته استان همدان، جناب آقای حمید حیاتی انجام شد»، گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی است که از نویسندگان و کتاب های ارزشمندشان تقدیر بعمل آید و با برنامه هایی از جمله رونمایی کتاب، جشن امضا و نشست کتابخوان، می توان گفتمان کتابخوانی را در عموم مردم فراهم نمود.

وی با بیان اینکه «مراسم جشن امضا برای اولین بار در سطح کتابخانه های عمومی استان همدان صورت می پذیرفت»، تصریح کرد: خوشبختانه این برنامه با استقبال اعضای کتابدوست کتابخانه اعتمادیه و مدعوین مواجه شد و تمامی کتاب ها خریداری و توسط حمید حیاتی، طی مراسمی امضا گردید و به اعضا و حضار تقدیم شد.

مسئول کتابخانه عمومی اعتمادیه با اشاره به اینکه « کتابخانه اعتمادیه دارای اعضای فرهیخته و مطرح فرهنگی در سطح کشور است و نیازمند امکانات بیشتری برای معرفی چهره های شاخص عضو کتابخانه است» افزود: امروز افتخار می کنیم که افرادی همچون جناب آقای حیاتی عضو کتابخانه عمومی اعتمادیه هستند و می بایست بیش از پیش این ظرفیت های فرهنگی به مردم استان همدان معرفی شوند.

" حمید حیاتی، پژوهشگر و نویسنده‌، در سال 1345 در همدان متولد شد. وی از سال 86    همکاری خود را با بخش اندیشه‌ مجله‌ ‌گلستانه و مجله‌ هنر و موسیقی آغاز کرد و مقالاتی را به رشته تحریر درآورد. حیاتی در سال 1391 کتاب «بر فراز عبث‌ناکی زندگی» شامل مجموعه‌ قطعات فلسفی و روانکاوی را منتشر کرد. وی همچنین در سال 1392 کتاب «میشل‌فوکو؛ پیدایش‌عقل‌کیفری» در زمینه‌ فلسفه‌ فوکو را توسط انتشارات نصیرا منتشر کرد. از اثار دیگر حمید حیاتی: جشن گل سرخ ، نامه ای به خورشید ، انگار به آن طرف خیابان رسیده ای، می باشد. آخرین کتاب  اش "کتاب انگار حوریه و رزیدنت همدستی کرده اند! نام دارد. اثری که در پایان سال 95 توسط انتشارات آگه تهران به چاپ رسید و در تاریخ 24 آبان 96 توسط مجموعه فرهنگی کتابخانه اعتمادیه رونمایی شد"

این برنامه با همکاری کتابفروشی ایران زمین شهر همدان و جمعی از اهالی رسانه و فعالان نویسندگی استان برگزار گردید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار