28. آذر 1396 - 12:01   |   کد مطلب: 19968
گفتگو با « خدیجه آزاد پور» ملی پوش ووشوی بانوان ایران:
حجاب پرده ای است که یک زن را از چشمان ناپاک نگاه میدارد
برخی فکر می‌کنند که حجاب در ورزش بانوان ایران یک مشکل است اما از نظر من اینطور نیست. ما از اول با حجاب تمرین کرده و به آن‌ عادت می‌کنیم. به شخصه خیلی خوشحالم که توانسته‌ام در مسابقات بین‌المللی با حجاب حاضر شده و به مدال طلا برسم تا به همه ثابت کنم حجاب محدودیت نیست.
ملی پوش ووشوی ایران,خدیجه آزادپور,حجابshabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : "خدیجه آزادپور" ملی‌پوش ووشوی بانوان ایران، مدال طلای بازی‌های آسیایی گوانگژو خود را با قیمت دو میلیارد تومان جهت کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به فروش رساند.
البته این همه افتخاری نیست که این بانوی قهرمان ایرانی برای کشور و ملتش می آفریند، اگرچه کمک به زلزله زدگان در شرایط فعلی یک ارزش ستودنی است اما او پیش از این هم برای کشورش یک افتخار بوده است.

او کسی است که با حفظ حجاب اسلامی بر روی سکوهای مسابقات بین المللی خوش درخشیده است. این بخشی از مصاحبه  اوست: برخی فکر می‌کنند که حجاب در ورزش بانوان ایران یک مشکل است اما از نظر من اینطور نیست. ما از اول با حجاب تمرین کرده و به آن‌ عادت می‌کنیم. به شخصه خیلی خوشحالم که توانسته‌ام در مسابقات بین‌المللی با حجاب حاضر شده و به مدال طلا برسم تا به همه ثابت کنم حجاب محدودیت نیست.

وی درباره اهمیت حجاب و بدست آوردن موفقیت هایش گفت: به جرات میتوانم بگویم حجاب هرگز مانع از رسیدن به موفقیت های بین المللی نیست. حجاب بانوان ورزشکار ایرانی که در صحنه مسابقات آسیایی و بین المللی شرکت می کنند و در میان نگاه ورزشکاران سایر کشورها همیشه بسیار جالب توجه  است.

آزادپور گفت: گاهی حجاب ما، آنها را وادار به سوال درباره آن می کرد و ما نیز در پاسخ به کنجکاوی آنها، دین خود را معرفی میکردیم. جالب است که اغلب دین ما برای آنها مورد استقبال و تحسین قرار میگیرد و علامت لایک را به عنوان تایید به ما نشان می دادند.

این بانوی ورزشکار ایرانی ادامه داد: وقتی من و سایر بانوان ورزشکار ایرانی بر روی سکوهای مسابقات قهرمانی قرار میگرفتیم، علاوه بر به دست آوردن مقام قهرمانی، به نوعی دین خود و حجاب یک زن ایرانی را در عرصه های بین المللی معرفی میکردیم.

مدال آور ووشوی ایران گفت: این حجاب برای عده ای از رقبای غربی هم جای تعجب داشت که ما چگونه با چنین پوششی می توانیم در مبارزات شرکت کنیم. آیا این لباس دست و پاگیر نیست؟! ضربان قلب یک ورزشکار را بالا نمی برد؟! آیا کمبود اکسیژن رسانی به بدن، مانع از فعالیت های درست یک ورزشکار نمی شود؟! و سوالهای متعدد دیگر. در واقع حضور ما در مسابقات همراه با حفظ حجاب، این موضوع را به آنها ثابت کرد که حجاب مانع از رسیدن به موفقیت های بین المللی نیست.

آزادپور با بیان اینکه الگوی ما در همه مراحل زندگی، حضرت فاطمه زهرا (س) است، افزود: من بسیار خوشحال هستم که بر روی سکوهای مسابقات قهرمانی با حجاب ایرانی_اسلامی ایستادم و حجاب برای من نه تنها احساس ضعف نبود بلکه یک شهامت بود.

وی با اشاره به وضعیت نه چندان خوب حجاب در جامعه اظهار داشت: اگرچه دستگاههای مختلف مسئول هستند اما در واقع هر زن ایرانی خود باید بر حفظ حجابش اصرار داشته باشد. الگوی ما در حجاب، حضرت فاطمه زهرا (س) است و ما نباید تحت تاثیر عوامل غربی، ماهواره ها و رسانه ها قرار بگیریم. ما باید در ابتدا خودمان و مذهبمان را بشناسیم تا حجاب را به چشم یک اجبار نبینیم.

آزادپور تاکید کرد: حجاب پرده ای است که یک زن را از چشمان ناپاک نگاه میدارد.  ما باید شکرگذار باشیم از اینکه در ایران متولد شده ایم که حجاب بخشی از فرهنگ آن است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار