6. فروردين 1397 - 16:51   |   کد مطلب: 21297
دبیر جنبش مردمی خیرین کتاب گفت: نخستين پویش مردمی وقف کتاب به مناسبت عید بزرگ مبعث در همدان، به همت جنبش مردمی خیرین کتاب برگزار مي‌شود.
پویش مردمی,ئقف کتاب,عید مبعث,خیرین کتاب,shabnamha.ir,شبنم همدان,afkl ih,شبنم ها;

به گزارش شبنم همدان به نقل از فارس : علی مختاری‌مجاز اظهار کرد: پس از تلاش‌های زیادی که در خصوص تألیف و اجرای مراحل چاپ پنج عنوان کتاب اعتقادی ویژه گروه‌های سنی و مقاطع تحصیلی مختلف انجام شد، به حول و قوه الهی توانستیم نخستین پویش مردمی وقف کتاب را راه‌اندازی کنیم.

وی یکی از اهداف این طرح را ترویج فرهنگ وقف‌های کوچک و کارآمد دانست و گفت: یکی از دلایل شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی تجلی روحیه احسان و نیکوکاری، نوعدوستی و خیرخواهی در قالب سنت حسنه وقف و انجام امور خیریه و عام‌المنفعه است.

ناشر و دبیر جنبش مردمی خیرین کتاب خاطرنشان کرد: وقف کتاب از همان آغاز صدر اسلام به عنوان یک عمل خیر و سنت نیکو و پسندیده در شمار صدقه جاریه و باقیات صالحات به حساب آمده و پاداش و اجر فراوان اخروی، شهرت و نام نیک و جاودانگی یاد و خاطره واقف را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه وقف کتاب شاید رایج‌ترین نوع وقف در میان مسلمانان بوده است، افزود: از وقف‌نامه‌های مربوط به کتاب، آگاهی‌های تاریخی بسیاری به دست می‌آید و نشر آن‌ها زوایای تاریخی بسیاری را روشن خواهد کرد و این کار در تاریخ اسلام، سهم عمده‌ای در پیدایش کتابخانه‌های گوناگون داشت.

مختاری با بیان اینکه بیشتر کتاب‌های خطی اسلامی موجود در کتابخانه‌های جهان، نتیجه همین عمل خداپسندانه بوده است، گفت: هر تمدنی بر پایه‌هایی استوار است که معمولاً به همان شهرت دارد، اما همه تمدن‌ها در یک مورد اشتراک داشته که آن نقش اطلاع و آگاهی در پیدایش و گسترش تمدن‌ها است زیرا آگاهی و اطلاع‌رسانی ریشه و بن‌مایه هر تمدنی است.

وی یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در بین آحاد مختلف نیازمند اقدامات بهینه و نیازمند همکاری مردم و مسوولان است که در این زمینه حقیقتاً اداره اوقاف و امورخیریه پیشگام بوده است.

دبیر جنبش مردمی خیرین کتاب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عید بزرگ مبعث نبی مکرم اسلام را در اواخر ماه مبارک رجب در پیشرو داریم، تصمیم بر آن شده است که نخستین جلد از کتاب «نور حقیقت» که به عنوان یک کتاب اعتقادی و داستانی بوده و موضوع آن به مبحث چگونگی مسلمان شدن ایرانیان اختصاص یافته، برای وقف کتاب معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته واقفین صرفاً هزینه تولید کتاب یعنی مبلغ 1000 تومان را به ازای هر جلد کتاب متقبل می‌شوند، گفت: نحوه توزیع کتاب هم به این شکل است که ما به دنبال این هستیم خود واقفین در ایام عید بزرگ مبعث در بازدید از مدارس نمونه، مساجد فعال، کتابخانه‌ها و... توزیع کتاب را داشته باشند.

مختاری با تأکید بر اینکه ما آمادگی همکاری در زمینه توزیع کتاب را با واقفان داریم، افزود: همشهریان می‌توانند از طریق تماس با تلفن‌های 38388890 و 09355258147 ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار