29. فروردين 1397 - 8:44   |   کد مطلب: 21581
حنانه خلفی، نابغه قرآنی قرن گفت: بزرگترین آرزوی من این بود که یک روزی در مقابل مقام معظم رهبری بتوانم قرآن بخوانم که خد ارا شکر به این آرزو رسیدم و خاطره انگیزترین روز من خواندن قرآن در مقابل رهبری بود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از طنین یاس : حنانه خلفی، حافط کل قرآن کریم و نابغه قرآنی قرن حاضر، قرآن را با شیوه‌های مختلف و به روش‌های متنوع در برابر دیدگان تلاوت می‌کند آنقدر زیبا و حیرت انگیز که می‌توان قدرت باریتعالی را در این دختر قرآنی کم سن و سال به وضوح دید. حنانه خانم تمامی صفحات اول و آخر قرآن، ابتدا و انتهای صفحات، برگشتن به چند صفحه عقب تر و جلوتر، معانی و درک قرآن را با پرسش سوالات حضار به خوبی جواب می‌دهد و امروزه حنانه خلفی اعجوبه و نایغه قرآنی قرن در زمینه قرآن لقب گرفته است. با این نابغه قرآنی گفت و‌گویی ترتیب دادیم:

حنانه خلفی، در گفت و‌گو با خبرنگار طنین یاس گفت: من از سن چهار سالگی تا پنج سالگی روخوانی و روان خوانی قرآن را فرا آموختم و از سن پنج سالگی به بعد تصمیم  به حفظ قرآن کریم گرفتم و در مدت دو سال حافظ کل قرآن شدم.

وی ادامه داد: در مسابقات اوقاف، بسیج و حفظ کل کشوری نفر اول و در مسابقات بین المللی امارات در بخش حفظ کل جزء نفرات برتر شدم. همچنین برای اجرای برنامه دو سفر به لبنان، یک سفر به ترکیه و چهار سفر به عراق و دو سفر به سوریه و دیگر کشورها سفر داشته ام که مجموع از سال 93 تا به امروز حدود 2000 برنامه داشته ام.

این نابغه قرآنی افزود: احترام به والدین، دادن زکات و انفاق و نماز از جمله نکات مثبتی بوده است که من به خاطر حفظ قرآن کریم به آن‌ها توجه داشته ام همچنین آیه 35 سوره نور صفحه 354 از جمله بهترین آیات برای من بوده است.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرمایند: تا جایی که می‌توانید قرآن بخوانید همچنین امام صادق ( ع ) فرموده اند: قلب کودک همچون زمین خالی است هر چه در آن افکنده شود پذیرا است پس تا می‌توانیم از همان دوران کودکی و نوجوانی قرآن بخوانیم و به مفاهیم قرآنی توجه داشته باشیم.

 

این نابغه دیدار با مقام معظم رهبری را بهترین و بزرگترین آرزوی خود دانست و گفت: بزرگترین آرزوی من این بود که یک روزی در مقابل مقام معظم رهبری بتوانم قرآن بخوانم که خداراشکر به این آرزو رسیدم و خاطره انگیزترین روز من خواندن قرآن در مقابل رهبری بود و زمانی که خدمت آقا رسیدم چند آیه تلاوت کردم  که ایشان به من گفتند صوت و لحن بسیار زیبایی داری.

حنانه خلفی، در رابطه با درس خواندن خود گفت: به خاطر شرایطی که برای حفظ و درک مفاهیم بیشتر قرآنی و در پی آن مسابقات جهانی دارم در هفته یک روز بیشتر به مدرسه نمی‌روم و به کمک خانواده درس‌هایم را در داخل خانه می‌خوانم و در کنار درس‌هایم، قرآن را به بهترین شیوه‌ها تمرین می‌کنم.

این حافظ کل قران کریم در پایان افزود: از میان دروس مدرسه علوم را خیلی دوست دارم و دوست دارم یک روزی دندانپزشک شوم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار