4. شهريور 1397 - 11:54   |   کد مطلب: 21660
معاون بازاریابی و فروش شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین بابیان اینکه این تبلت مناسب 6 تا 12 سال است، گفت: البته ازآنجاکه سن استفاده از تبلت و گوشی در سنین پاییتر هم زیاد شده می‌توان از تبلت به‌عنوان یک فضای سالم استفاده کرد که ناگفته نماند با سخت‌افزار به‌روزی که دارد، افراد بزرگسالان نیز محدودیتی برای استفاده ندارند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از نافع

این روزها که وسایل ارتباطی نظیر تلفن همراه، تبلت، رایانه و اینترنت نقش مهمی در زندگی جوامع بشری پیدا کرده و به تبع نقشی مهم هم در پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد؛ می‌طلبد که به گونه ای استفاده از این وسایل برای این قشر از جامعه به صورت کنترل شده باشد.

در واقع نباید افراد را در سنین کوچک از عصر فناوری و ارتباطات دور کرد بلکه باید به گونه ای کنترل شده آنان را به این ابزار آشنا کرد و طریقه استفاده درست را به آنان آموزش داد.

 

*هر گوشی و تبلتی را به دست فرزندان خود ندهید

این اقدام هر چه سریع تر و در سنین کم شروع شود، پیامدهای کمتری در بر خواهد داشت چرا که هستند کارهایی که نتیجه و ثمربخشی آن در طولانی مدت خود را نشان می‌دهند.

 

یکی از عوامل و آثار مخربی که امروزه تمام اقشار را درگیر خود کرده فضای مجازی و البته نحوه استفاده از آن است؛

 

یکی از راه‌هایی که والدین می‌توانند بدون آنکه آسیبی به فرزندانشان وارد شود، و بگذارند که آنان در فضای مجازی باشند واز تبلت و تلفن همراه و اینترنت استفاده کنند، برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت بر استفاده و حضور آنان در فضای مجازی است.

 

*اگر فرزندانتان دارای تبلت است، او را کنترل کنید

حال چگونه می‌شود که والدین بر فرزندان خود و فضای مجازی که آنان استفاده می‌کنند، نظارت کنند؟

 

در این زمینه گروهی از مجموعه انارستان اقدام به طراحی و تولید تبلتی کرده اند که والدین می‌توانند بر فرزندان خود نظارت کنند و آنان را با تبلت تنها گذاشته و در پایان کار کودک یا نوجوان گزارشی از فعالیت او را دریافت و مدیریت کنند.

 

در این زمینه معاون بازاریابی و فروش شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین که صاحب برند "نارتب" است، در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ اظهار کرد: تبلت "نارتب" ویژه کودکان و نوجوانان است که در طراحی و تولید آن علاوه بر اینکه جنبه سخت‌افزاری یک تبلت را دارد، سعی کرده‌ایم ازنظر محتوایی هم دارای سرگرمی و آموزشی باشد.

 

*تبلت "نارتب" وسیله ای کم و بیش امن برای کودکان و نوجوانان

فرشاد بوساری گفت: این تبلت مناسب کودکان و نوجوانان ایرانی است که والدین با ابزارهایی که در این تبلت وجود دارد، می‌توانند فرزندان خود را کنترل کرده و بگذارند که فرزندان خود بدون داشتن دغدغه در فضای سالم سایبری و مجازی فعالیت کنند.

 

وی گفت: تولید این تبلت از زمستان سال گذشته آغاز و در اردیبهشت‌ماه امسال در بازار عرضه‌شده است که البته تولید و عرضه آن کماکان ادامه خواهد داشت.

 

*تبلت "نارتب" مناسب افراد 6 الی 12 سال

معاون بازاریابی و فروش شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین بابیان اینکه این تبلت مناسب 6 تا 12 سال است، گفت: البته ازآنجاکه سن استفاده از تبلت و گوشی در سنین پاییتر هم زیاد شده می‌توان از تبلت به‌عنوان یک فضای سالم استفاده کرد که ناگفته نماند با سخت‌افزار به‌روزی که دارد، افراد بزرگسالان نیز محدودیتی برای استفاده ندارند.

 

وی گفت: این تبلت توسط فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌های دولتی و آزاد و متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و شرکت توسعه اعتماد مبین تولید می‌شود که زیرمجموعه گروه انارستان است.

 

بوساری گفت: مهم‌ترین امکانی که این تبلت دارد، ام دی‌ام سیستم عامل سفارشی‌شده اندروید است که این شرکت توسط معاونت فناوری رییاست جمهوری دانش بینان شناخته‌شده است.

 

*نارتب یکی از تولیدات خوب انارستانی ها

وی ادامه داد: این سیستم عامل یا ام دی ام یا برنامه مدیریت تبلت نارتب که به‌صورت یکپارچه داخل آن قرارگرفته است، این امکان را به تولید می‌دهد که برای هر یک از فرزندان در هر گروه سنی که بخواهد به‌صورت مشترک استفاده کنند، پروفایل کاربری مجزا تعریف کنند داخل هرکدام از پروفایل‌های کابری دسترسی‌هایی را به فرزندان خود بدهند اعم از کدام برنامه و یا بازی‌ها استفاده کنند و یا اینکه چه زمانی استفاده کنند، دسترسی به اینترنت را بر اساس وایت لیستی که پدر و مادر دارند، برای پیش‌فرض ان تعریف کنند که این امکان از جانب ما حدود 70 الی 80 هزار آدرس سایتی هست که بتوانند از اینترنت استفاده کن‌اند.

 

معاون بازاریابی و فروش شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین افزود: برای تماس‌ها هم لیست سفیدی هست که والدین می‌توانند مخاطبان را برای فرزندان خود تعریف کنند که کودکان آن‌ها با آن لیست بتوانند ارتباط برقرار و یا ردیت کنند.

 

*از سیم کارت انارستان برای دانش اموزان خود استفاده کنید

وی از دیگر امکاناتی که تبلت "نارتب" دارد، برنامه لپ کمرا هست که این برنامه را فارسی سازی کرده و به‌صورت یک‌ساله در داخل پکیج تبلت قار دادیم؛ این برنامه برای آزمایش اکتشافات علوم هست که از طریق حس کنجکاوی کودکان می‌توانند با استفاده از دوربین یک سری آزمایشانی را انجام بدهند که حدود 7 ابزار در آن هست مانند تایمز میکروسکوپ و ابزارهای علمی.

 

بوساری یادآور شد: کار دیگری که در نارتب انجام شده، تهیه برنامه‌ایه تون با کمک شرکت بارتنل کاف ای پی تی هست یک برنامه‌ای را داخل تبلت ها به‌صورت پیش فرش قراردادیم که کوکان و نوجوانان بتوانند کلیه کارتون‌های که دوست دارند را از آن جستجو کنند و استفاده کند که البته استفاده یک ماه اول رایگان و تا شش ماه دارای تخفیف است که البته این برنامه برای بارتنل است و ما تنها آن را گردآوری کرده‌ایم و به‌صورت پیش فرض بر روی تبلت‌ها قابل‌استفاده است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها یک عدد سیم‌کارت کودک و نوجوان انارستانی و لایسنس یک‌ساله آنتی‌ویروس معتبر هم در داخل پکیج نارتب وجود دارد.

 

معاون بازاریابی و فروش شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین گفت: غیر از بخش محتوای نارتب از لحاظ  ظاهری هم سعی شده یک دیزاین جذابی را برای کودکان داشته و در رنگ‌بندی، مختلف لوازم جانبی مختلفی در آن به کار بره شده که برای تهیه این لوزم به‌جایی دیگر رفته و هزینه دیگر پراخت کنند. یک کاور ضربه‌گیر، محافظ گلس در داخل باکس وجود دارد و علاوه بر شارژر و کابل یواس بی مبدل قرار دادیم.

 

وی تصریح کرد: مردم برای تهیه "نارتب" می‌توانند به سایت‌های معتبر فروش اینترنتی نظیر دیجی کالا و بسیار مراجعه کنند و در هر نقاطِ از کشور بدون پرداخت هزینه حمل برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

 

بوساری گفت: اگر مایل به خرید فروشگاهی باشند، به‌صورت سنتی ما در استان‌های مختلف ازجمله گیلان، مازندران، خراسان شمالی و جنوبی، شیراز، اصفهان، هرمزگان، نماینده پخش و توزیع نارتب داریم، و به به‌زودی سعی داریم نماینده‌های خود ر در دیگر استان‌ها افزایش دهیم.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر 20 هزار دستگاه تولیدشده است، گفت: این تولید با توجه به روند استقبال و تقاضای بازار روبرو به افزایش است.

 

معاون بازاریابی و فروش شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین افزود: دستگاه‌های مختلفی که در عرصه آموزش و فرهنگ فعالیت دارند، می‌توانند از این کالا حمایت کنند و حمایت‌های آنان می‌تواند در زمینهٔ معرفی و یا استفاده سازمانی باشد.

 

وی اذعان داشت: علی‌رغم اینکه تبلیغات چندانی نداشتیم اما استقبال از این نوع تبلت خوب بوده و انتظار می رود که اموزش و پرورش در این زمینه بیشتر ما را کمک کند.

 

گزارشی از لیلا نظری فرهودی

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار