14. شهريور 1397 - 11:33   |   کد مطلب: 21667
فرماندار همدان با گلایه از به تأخیرافتادن زمان جذب تسهیلات اشتغال روستایی گفت: دستگاه‌های اجرایی تا پایان شهریور فرصت دارند که موانع موجود را برطرف و از کسب و کارهای متوسط که اشتغال‌زایی خوبی هم دارند، حمایت کنند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

لی تعالی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با تأکید بر کمک بیشتر به حوزه تولید و اشتغال‌زایی اظهار داشت: دستگاه‌های اداری و بانک‌ها تلاش کنند تا موانع کار تولید برطرف شود زیرا اگر نتوانیم اعتبارات را در زمان مناسب جذب کنیم، سایر شهرستان‌ها از ما پیشی می‌گیرند.

وی با اشاره به عملکرد موفق شهرستان تویسرکان و نهاوند در حوزه جذب تسهیلات اشتغال‌زایی بیان کرد: بانک‌ها تا پایان شهریور فرصت دارند که تسهیلات سهمیه‌بندی شده را پرداخت کنند، کاری که باید تا پایان تیر انجام می‌شد.

تعالی با بیان اینکه آمار ارائه تسهیلات باید تا پایان شهریور افزایش یابد، تصریح کرد: باید مقام شهرستان همدان از ردیف هفتم به سوم یا چهارم برسد به همین دلیل دستگاه‌ها باید سریع وارد عمل شوند و 15 روز دیگر این جلسه به منظور بررسی مقدار پیشرفت کار تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر حمایت از کارآفرینان مطرح کرد: گاه یک کارگاه متوسط و کوچک با دریافت یک میلیارد تومان 100 تا 150 نفر را مشغول به کار می‌کند و باید از کسب و کارهای کوچک حمایت کرد.

بی‌دلیل کار را معطل نکنید

مدیرکل امور روستایی و عشایر استانداری همدان هم با گلایه از رفتار برخی دستگاه‌های اداری و بانک‌ها با تولیدکنندگان گفت: برخی کارکنان بی‌دلیل کار را معطل کرده و مانع‌تراشی می‌کنند تا به‌طور مثال از 20 طرح معرفی‌شده به اداره آن‌ها 15 مورد رد شده و 5 مورد بعدی را هم آن‌قدر به بازی می‌گیرند که زمان جذب تسهیلات تمام می‌شود.

ظاهر پورمجاهد تصریح کرد: مدیران باید بر عملکرد کارکنانشان در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی نظارت کنند زیرا در امتیاز بندی پایان سال دستگاه‌های اجرایی که از طرف فرمانداری انجام می‌شود، تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر کمک گرفتن دستگاه‌های اجرایی از یکدیگر بیان کرد: نوع فعالیت مناسب برای هر بخش و شهر باید بر اساس ظرفیت‌های آن منطقه تعیین و تسهیلات داده شود تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

به گزارش تسنیم، فرماندار همدان در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان هم گفت: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی 110 طرح به بانک‌ها معرفی‌شده که 40 درصد آن‌ها در کمیته فنی مصوب شده است.

تعالی در گفت‌وگو با خبرنگار "تسنیم" افزود: قرار است کمیته‌ای برای بررسی مشکلات طرح‌هایی که به مرحله بستن قرارداد نرسیده و مشکل‌دارند، تشکیل شود.

وی بیان کرد: فراهم نبودن وثیقه لازم از مشکلات اصلی متقاضیان است و بانک‌ها به جز برخی که دچار کندی کار هستند، همراهی خوبی با دولت دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار