19. شهريور 1397 - 9:49   |   کد مطلب: 21669
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه ساخت‌و‌ساز در باغات شهر، یکی از مشکلات حوزه شهرسازی است، گفت: دستورالعمل و ضوابط مشخصی برای حفظ باغات و واگذاری آنها نداریم.

به گزارش شبنم ها به نقل از نافع 

 نرگس نورالله‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، ساخت‌و‌ساز در باغات شهر همدان را یکی از مشکلات در حوزه شهرسازی دانست و اظهار کرد: همدان را با عنوان باغ شهر می‌شناسند اما متأسفانه دستورالعمل و ضوابط مشخصی برای حفظ باغات و واگذاری آنها نداریم.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال باغی با متراز 20 هزار متر مربع و بدون امکانات لازم را به راحتی تفیکیک کرده و در آن ساخت‌و‌ساز غیرمجاز می‌شود، گفت: این موضوع واقعیتی است که طی چند ساله گذشته مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان بیان کرد: نیازهایی که باغدار برای حفظ باغ خود دارد را ندیده‌ایم، ضابطه و دستورالعملی در این خصوص نداشته‌ایم و اکنون مشاهده می‌کنیم ساخت‌و‌ساز غیر مجاز شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه با شرایط بیان شده، کسی هم نمی‌تواند جلوی این ساخت‌و‌سازها را بگیرد، افزود: در نظر داریم مشکلات و مسائل را بررسی و دسته بندی کرده و تا آنجا که ممکن است راهکار قانونی و دستورالعمل به منظور حفظ باغات داشته باشیم.

نورالله‌زاده با بیان اینکه غالب اراضی این باغات دارای سند اعیانی است، تصریح کرد: سند عرصه این اراضی متعلق به کسانی است که فوت شده و بنابراین در ورثه افتاده است.

وی با تأکید بر اینکه عملاً خرید باغات همدان به شکل عرصه برای صاحبان اعیانی امکان پذیر نیست، ادامه داد: با ادارت ذیربط و معاونت عمرانی جلساتی در این خصوص برگزار شده که این مشکل برطرف و بخشی از مشکلات باغات را قانونمند رفع کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان  خاطرنشان کرد: در نظر است به منظور حفظ باغات، ضابطه‌ای برای مالکان قرار دهیم که در آن مالکان باغات، نتوانند هر اقدامی در باغ انجام ندهند.

وی با بیان اینکه تا وقتی ضابطه نداشته باشیم با وجود هر پیشگیری ساخت‌و‌سازها در باغات انجام می‌شود، یادآور شد: شاید در این صورت اجرا کردن عنوانی، کار سختی باشد و تبعاتی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار