12. آبان 1397 - 19:54   |   کد مطلب: 21893
معاون امور عمرانی استاندار همدانبا بیان اینکه در راستای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان مشکل مالی سنگینی نداریم، گفت: برگزاری این رویداد، از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده و نشان می‌دهند که این تحریم‌ها بر روی مردم دنیا تأثیر ندارد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 محمود رضا عراقی بعدازظهر امروز در نشست خبری با محوریت برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان با اشاره به اینکه برگزاری این رویداد بین‌المللی مهم‌تر از آن چیزی شد که فکر می‌کردیم، اظهار داشت: باوجوداینکه آمریکا 13 آبان را برای شروع تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرده ما کار اجلاس را به خوبی و بدون هیچ ابایی پیش می‌بریم.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری اقدامات با اعتمادبه‌نفس در حال انجام است، افزود: دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مربوط به امروز و دیروز نیست و همزمان با انقلاب اسلامی و نه گفتن به استکبار جهانی آغاز شده است و آمریکا یکی از دشمنان بزرگ ما بوده که در هر شرایطی قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته است.

عراقی با تأکید بر اینکه ملت ایران در برابر این تحریم‌ها و تهدیدات همواره مقاوم بوده‌اند، تصریح کرد: با همدلی، اتحاد مردم و رهبری مدبرانه امام راحل و مقام معظم رهبری دشمنان نظام تابه‌حال به هیچ‌یک از اهدافشان دست پیدا نکرده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با حضور شرکت‌های گردشگری از سراسر جهان در ایران- همدان برگزار می‌شود، تأکید کرد: برگزاری این رویداد، عملاً یکی از اقداماتی است که تحریم آمریکا را بی‌اثر کرده و نشان می‌دهند تحریم‌های و تهدیدات آمریکا همانند گذشته بر روی مردم دنیا تأثیر ندارد.

عراقی با بیان اینکه درواقع با انقلاب ایران و تسخیر لانه جاسوسی ابهت امریکا شکسته شد و همچنان در این چند سال نتوانسته به مرحله قبل خودش بازگردد، گفت: این اجلاس چند برابر رویدادی که فکر می‌کردیم برای ما و معرفی ایران و همدان به جهان ارزش دارد.

وی با تأکید بر اینکه با یک خرد جمعی در استان محور توسعه را بر مبنای گردشگری قرار داده‌ایم، بیان کرد: گردشگری با توجه به اینکه اصولاً صنعت جدیدی در دنیا و ایران است باید سازوکارهایی برای این حوزه پیدا کرده و بیشتر به این موضوع بپردازیم و جامعه را نسبت به این حوزه حساس‌تر کنیم تا در این راستا بتوانیم اشتغال ایجاد و اقتصاد را شکوفا کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه در راستای حوزه گردشگری و توسعه این حوزه یکی از اقدامات بسیار مهم برندسازی است، عنوان کرد: برند شهر جهانی لالجین و مبل و منبت ملایر از جمله برندهای استان است.

عراقی با بیان اینکه از دیگر اقداماتی شکوفا کردن همدان در راستای گردشگری، معرفی ظرفیت‌های همدان به کشور و جهانیان است، ابراز کرد: برگزاری اجلاس، همایش‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی از راه‌های مؤثر در معرفی ظرفیت‌های همدان است.

وی با تأکید بر اینکه در سال 2018 چند همایش و رویداد ملی و بین‌المللی در حوزه گردشگری برگزار شده و می‌شود، اعلام کرد: شاید هیچ‌یک از بخش‌های دیگر استان به‌اندازه حوزه گردشگری همایش، اجلاس، گردهمایی و حساسیت در جامعه نداشته است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه unwto قطعاً در راستای معرفی همدان به جهان برگزاری می‌شود و در این ماه میزبان چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری هستیم، مطرح کرد: خوشبختانه برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران و همدان با چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی مصادف شده است.

عراقی با بیان اینکه دبیرخانه اجلاس با 15 کمیته در شرکت سیاحتی علیصدر فعال است، اظهار داشت: از تأثیرات و نقاط مثبت برگزاری این اجلاس است که ما یاد گرفتیم که با اعتماد به بخش خصوصی، این بخش می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه شرکت سیاحتی علیصدر یکی از اعضای سازمان جهانی گردشگری است که در سال 95 عضو هیئت‌مدیره این مجمع شد، افزود: امروز 16 شرکت از ایران در این سازمان عضو هستند با برگزاری رویدادهای همدان 2018 و معرفی همدان شهرداری همدان به عنوان اولین شهرداری کشور در این سازمان عضو شد و تعداد عضوهای همدان در این سازمان به 3 عضو رسید.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه استاندار تا روز 26 آبان ماه به عنوان مدیر ارشد استان فعالیت دارند، تصریح کرد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مربوط به‌روز 26 آبان ماه است این قانون اثری روی اجلاس و روند برگزاری آن ندارد و استاندار همدان تا آن رو فعال هستند.

عراقی با بیان اینکه اعتبارات دولتی رویدادهای همدان 2018 به مبلغ 9 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: 50 درصد از این اعتبار تخصیص‌یافته و بیشتر اعتبار تخصیص داده صرف همایش‌ها و مبلغ کمی باقی‌مانده که در اختیار میراث فرهنگی است و بنا شده که بخشی به شرکت سیاحتی علیصدر برای برگزاری این اجلاس کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه در راستای برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان مشکل مالی سنگینی نداریم، بیان کرد: البته از رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز خواستیم که در صورت امکان ما را در تأمین اعتبارات برگزاری این اجلاس کمک کننند که بعید می‌دانم با شرایط اقتصادی امروز اعتباری داشته باشند که بتوانند کمک کنند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار