25. آبان 1397 - 18:01   |   کد مطلب: 21956
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خانواده یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان نهاوند با رضایت خود اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

مومنعلی دارابی ،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: خانم طاهره ابوالفتحی بیمار ۶۱ساله ساکن روستای میلاب که با نشانه‌های سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین به بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند مراجعه کرده بود، اقدامات اولیه درمانی برای احیای این بیمار انجام و در بخش آی سی یو بستری شد.

وی ادامه داد: با قطعی شدن مرگ مغزی این بیمار، کارشناس رابط اهدا عضو بیمارستان آیت الله علیمرادیان پس از صحبت با خانواده وی رضایت خود را برای اهدا اعضای وی اعلام و شب گذشته به بیمارستان سینا تهران اعزام شد.

وی بیان کرد:اعضای اهدا شده مرحومه شامل کبد و تمام نسوج قابل پیوند این بیمار به بانک اهدای اعضا منتقل شده و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شود.

دارابی ضمن تسلیت و تشکر از خانواده ابوالفتحی و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه آنان گفت: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جانکاه است اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال از اینگونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل بیت علیه السلام و آموزه های دینی سرچشمه می‌گیرد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قران کریم نجات و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسانها است؛ اظهار داشت: با اهدای اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار