25. آبان 1397 - 19:12   |   کد مطلب: 21957
مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه اگر نتوانیم از ابزار فرهنگ در عمق‌بخشی باورهای دینی استفاده کنیم به ابزاری در دست دیگران تبدیل خواهد شد، گفت: ظرفیت‌ هیأت‌های مذهبی در حوزه فرهنگی منحصر به فرد است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

محمدکاظم حجازی امشب در یازدهمین همایش تجلیل از سیره سرایان اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه 11 سال است که مراسم تکریم از هیأت‌های حسینی در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: از همان سال اول که این برنامه آغاز شد نیت اصلی آن تکریم از هیأت‌های حسینی بود که دو ماه برای تبیین راه حسینی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر سال از افراد تأثیرگذار در هیأت‌های حسینی یاد می‌شود افزود: امسال در همایش سیره‌سرایان اهل بیت(ع) از حاج شیخ حسین عندلیب‌زاده حرف زدیم و سعی کردیم گوشه‌ای از زندگی این بزرگوار را به تصویر بکشیم.

مدیرعامل موسسه شهید آیت‌الله مدنی از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید به مسأله فرهنگ سطحی نگاه شود، سخن گفت و ادامه داد: اگر نتوانیم از ابزار فرهنگ در عمق‌بخشی باورهای دینی استفاده کنیم به ابزاری در دست دیگران تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف برای مأیوس کردن ملت به نتیجه نرسیدند تمرکز خود را بر روی مباحث فرهنگی گذاشتند، تأکید کرد: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب تاکنون برای از بین بردن ارزش‌های دینی و یا کمرنگ کردن آن از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌اند که همین موضوع حساسیت توجه به مبحث فرهنگ را نشان می‌دهد.

حجازی خاطرنشان کرد: اگر قائل به تنوع در عرصه فرهنگ هستیم باید از ظرفیت هر فردی که توان تلاش در این حوزه دارد، بهره برده شود.

وی با اشاره به ظرفیت هیأت‌های حسینی آن هم به دلیل حضور افراد مختلف در آن گفت: باید به جنبه‌های مختلف این ظرفیت با تأمل بیشتری توجه شود و در راه تبیین ارزش‌ها استفاده مطلوب‌تری از آن شود.

مدیرعامل موسسه شهید آیت‌الله مدنی با بیان اینکه بر خود واجب می‌دانیم از فعالان هیأت‌های مذهبی تقدیر کنیم، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی نقش مؤثرتری در حوزه فرهنگی دارند  به نوعی که هر سال با برنامه‌های خود جامعه را بیمه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار