26. آذر 1397 - 7:40   |   کد مطلب: 22103
اظهارات «مهدی زيوری» در مورد مرگ همسرش
قصور پزشكی همسرم را گرفت/ گفته بوديم حساسيت دارویی دارد
«مهدی زيوری» همسر «منصوره حسینی‌شعار»؛ مادر باردار همدانی كه چند روز پيش در بیمارستان بوعلی درگذشت؛ معتقد است همسرش به خاطر قصور پزشکی جان خود را از دست داده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

بعد از فوت «منصوره حسینی‌شعار»؛ مادر باردار همدانی در بیمارستان بوعلی پیگیری‌‌ها به منظور بررسی علت وقوع این اتفاق آغاز شد که ابعاد آن هنوز نیز ادامه دارد؛ اتفاقی که خانواده مرحوم آن را ناشی از قصور پزشکی می‌دانند اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی معتقد است مرگ مادر مشکوک نبوده است، البته موسوی‌بهار عنوان کرده باید منتظر بررسی‌ و اعلام رأی پزشکی قانونی ماند. مسوولان پزشکی قانونی هم معتقدند باید بعد از بررسی دقیق پرونده در این خصوص اظهار نظر کرد.

در این میان مهدی زیوری همسر مرحومه عنوان می‌کند همسرش به خاطر قصور پزشکی و بی‌توجهی پزشکان به حساسیتی که به داروی آمپی‌سیلین داشت جان خود را از دست داده است.

وی در تشریح این مطلب گفت: همسرم 9 ماه زیر نظر پزشک معالجش بود و پزشک نیز از همان ابتدا نسبت به حساسیت او به داروهای خانواده «سیلین» اطلاع داشت، روی دفترچه درمانی همسرم هم حساسیت به 9 قلم دارو ذکر شده بود.

همسر متوفی در پاسخ به این موضوع که رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرده در پرونده همسرتان، حساسیت به دارویآمپی‌سیلین درج نشده بود بیان کرد: شاید روی دفترچه حساسیت به داروی آمپی‌سیلین عنوان نشده بود اما همسرم به خانواده پنی‌سیلین، هیوسین و در مجموع «سیلین» حساسیت داشت.

وی ادامه داد: روزی که برای زایمان همسرم وارد بیمارستان شدیم همه جا حساسیت شدیدش را گوشزد کردیم، وقتی هم به ایستگاه پرستاری مراجعه کردیم و موضوع را در میان گذاشتیم، روی دست او دستبند قرمز زدند، دلیلش را که پرسیدم گفتند این دستبند برای افراد دارای حساسیت استفاده می‌شود.

زیوری گفت: تأکید می‌کنم به تمام نیروهای دست‌اندرکار زایمان گفتیم که همسرم به خانواده داروی‌ «سیلین» حساسیت دارد، وقتی برای مشاوره به پزشک عمومی بیمارستان مراجعه کردیم، او نیز در دفترچه همسرم حساسیت به این دارو را نوشت.

وی ادامه داد: پزشک بیهوشی هم حساسیت به داروهای «سیلین» در دفترچه درج کرد، وقتی به پزشک بیهوشی پیشنهاد دادیم از کپسول‌های درد برای زایمان استفاده کند، گفت به خاطر حساسیت همسرم، ترجیح بر این است از این دارو استفاده نکنیم.

زیوری گفت: وقتی همسرم از اتاق عمل بیرون آمد، همه چیز آن قدر عادی بود که درباره وزن و قد فرزندم صحبت کردیم، حالش خوب بود و حتی عکس‌ یادگاری هم گرفتیم، بعد از آن پرستار برای تزریق آمپول به اتاق آمد، دفترچه درمانی را به او نشان دادم و موضوع حساسیتش را گفتم تا مراقب باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر من، مادرش هم موضوع را به پرستار گوشزد کرد افزود: حتی همسرم دستش را پس کشید و نگذاشت تزریق انجام شود؛ بعد از این اتفاق پرستار از اتاق خارج شد و وقتی برگشت گفت «پزشک معالجش گفته این دارو حساسیت ایجاد نمی‌کند و تزریق آن اشکال ندارد!».

همسر متوفی با اشاره به اینکه تزریق آمپول چند ثانیه طول نکشید که بدن همسرم سریع واکنش نشان داد خاطرنشان کرد: به خاطر اطلاع از این حساسیت باید اول تست روی پوستی انجام می‌شد و یا اینکه از روی سرم تزریق صورت می‌گرفت اما تزریق مستقیم انجام شد! 

وی با بیان اینکه تزریق آمپول بدون حضور پزشکی بیهوشی و پزشک معالج انجام شد گفت: بیشتر از چند ثانیه طول نکشید که همسرم با تزریق آمپول ایست قلبی کرد.

زیوری در پاسخ به اینکه گفته شده قبلاً در همین بیمارستان برای همسرتان از این دارو استفاده شده بود اظهار کرد: همسرم چند سال پیش به علت بیماری آپاندیس در بیمارستان بوعلی بستری شد اما آن زمان هم پزشک معالجش از حساسیت او اطلاع کامل داشت.

وی با بیان اینکه من حضور ذهن ندارم از خانواده همان دارو استفاده شد یا داروی دیگر گفت: چیزی که می‌دانم این است که همسرم به خانواده «سیلین» حساسیت داشت و فکر نمی‌کنم آن هنگام پزشک از خانواده داروی آمپی‌سیلین استفاده کرده باشد.

زیوری با اشاره به اینکه چه هنگام عمل آپاندیس و چه برای زایمان، به حساسیت دارویی‌اش تأکید کردم افزود: من معتقدم قصور پزشکی باعث شد همسرم را از دست دهم چراکه او سابقه بیماری قبلی نداشت و حتی یک روز قبل از زایمان خود زندگی عادی خود را داشت تا آن جا که رانندگی می‌کرد و سر کار می‌رفت. 

وی ادامه داد: حتی او از پنج سال پیش که عمل آپاندیس انجام داد تا قبل از مرگش، هیچ گونه سابقه بیماری نداشت.

همسر این مرحوم با بیان اینکه گاهی اوقات بی‌مسوولیتی و نبود حس تعهد به کار از سوی عده‌ای باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیری برای دیگران می‌شود بیان کرد: سوال من این است که چرا پزشک وقتی از اتاق عمل بیرون آمد، دیگر به همسرم سر نزد و جویای احوالش نشد؟! مگر نه اینکه چنین وظیفه‌ای دارد؟

گفتنی است مرحومه سیده منصوره حسینی‌شعار؛ رئیس کتابخانه مرکزی همدان بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار