17. دى 1397 - 18:17   |   کد مطلب: 22206
نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: 66 اثر تاریخی کشور با هدف باز زنده سازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

علی فعله گری، نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در نخستین جشنواره کُرسی نشینی در بنای تاریخی حمام قلعه همدان اظهار داشت: از این تعداد 26 بنای واگذار شده در حال بهره برداری است و مابقی آثار نیز ظرف دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: افزون بر این 155 بنای تاریخی دیگر توسط مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای واگذاری به بخش خصوصیمعرفی شده است.

فعله گری گفت: صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی حلقه وصل بین بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با آسان سازی و شتاب دهی به فرآیند باز زنده سازی و دمیدن روح زندگی در آثار تاریخی مرده، گام های جدی به سمت ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی کشور برداشته است.

وی از تخریب آثار تاریخی به عنوان یکی از مشکلات اساسی کشور یاد کرد و گفت: این مشکلی است که سال ها گریبانگیر آثار تاریخی شده بود و با راه اندازی و فعالیت صندوق احیا و حمایت از بخش خصوصی مرتفع شد.

فعله گری از مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها خواست سرمایه گذاران با صلاحیت را برای واگذاری ابنیه معرفی کرده و سرمایه گذاران بومی را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: در راستای معرفی این بناهای تاریخی به گردشگران جشنواره های سنتی در سطح کشور تدارک دیده شده و در نیمه نخست امسال 10 جشنواره برگزار شد.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار