20. دى 1397 - 11:55   |   کد مطلب: 22222
به دنبال اجرای سیاست مدیریت منابع و مصارف در سالجاری، تمامی مراکز دولتی و خصوصی 10 درصد هزینه های خود را نسبت به هفت ماهه سال گذشته کاهش دادند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: سقف خدمات بیمه سلامت با هدف پیشگیری از افزایش هزینه های غیرضروری و به روز کردن پرداخت مطالبات کاهش یافت و در این راستا شاهد کاهش میزان مراجعات غیرضروری بودیم.

 وی بیان کرد:میزان مراجعه به مراکز خصوصی و دولتی در یکساله 96، حدود پنج میلیون تن بوده که این آمار در نیمه نخست سالجاری به 2 میلیون تن کاهش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: بار مراجعات شهروندان به مراکز درمانی خصوصی و دولتی در نیمه نخست سالجاری 15 درصد کاهش یافته است.

فرجی بیان کرد: 100 درصد بدهی بیمه سلامت این استان تا مرداد ماه تسویه شده و تا مرداد امسال نیز 70 درصد پرداخت شده است.

وی یادآوری کرد: بخشی از طلب سال گذشته مراکز دولتی و خصوصی باقی مانده است اما طلب داورخانه ها با توجه به اهمیت تامین دارو تسویه شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: بیمه سلامت 800 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی و 100 میلیارد ریال به مراکز خصوصی بدهکار است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت که از 15 آذر آغاز شده و به مدت یکماه ادامه دارد، گفت: محورهای این رویداد شامل آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه‌ای، قوانین و مقررات و فرآیندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه انسانی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار