10. بهمن 1397 - 11:46   |   کد مطلب: 22317
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اعلام اینکه ۸۳ پروژه برق در ایام دهه فجر در همدان به بهره‌برداری می‌رسد گفت:۴ نیروگاه خورشیدی در دهه فجر وارد مدار می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

با تأکید بر اینکه مهمترین دستاورد 40 ساله شرکت خودباوری و خود اتکایی در صنعت برق است اظهار داشت: امسال 83 پروژه برق در 10 واحد اجرایی در طول ایام دهه فجر با اعتبار 534 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: از سال 95 در استان همدان 6 نیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی وارد مدار شده که چهار نیروگاه خورشیدی نیز در دهه فجر وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در مورد نیرگاه‌هایی که در ایام دهه فجر وارد مدار می‌شوند گفت: هر نیروگاه 7.5 میلیون یورو با سرمایه گذاری خارجی افتتاح می‌شود که دو نیروگاه در کبودراهنگ و یک نیروگاه در فامنین و بهار قرار دارد.

 

وی بیان کرد: در استان بخش تولید CHP به عنوان نیروگاه‌های تولید پراکنده 11.8 مگاوات وارد مدار شده و امسال بر طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان سال 9 مگاوات وارد مدار می‌شود که در نهایت 20 مگاوات تولید پراکنده و 42 مگاوات نیروگاه خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در تغییر الگوی مصرف انرژی تاکید کرد: در ابتدای انقلاب بیشتر بحث مصرف مطرح بود اما در پایان سال 96، 38 درصد از مصرف در بخش کشاورزی و 11 درصد در بخش تولید قرار گرفت که در مجموع در استان همدان حدود 50 درصد از بخش مصرفی در بخش تولید است که برای کشور از نظر ارزش افزوده مفید خواهد بود و علاوه بر آن انرژی تنها در بخش غیرمولد استفاده نمی‌شود.

شهیدی گفت: پست KV63 شهرک ولیعصر(عج) ملایر4 نیز از دیگر پروژه‌های اجرایی است که هدف از آن تأمین برق مسکن مهر شهرک ولیعصر(عج) و برطرف کردن افت ولتاژ شدید در شمال شهر ملایر است که تملک زمین پست و تغییر کاربری زمین در کمیسیون ماده 5 انجام شده است.

وی افزود: همچنین از محل عوارض برق نیز 25 میلیارد تومان در روستاهای استان از سال 92 تاکنون برای اصلاح و بهینه‌سازی و توسعه شبکه‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار