12. بهمن 1397 - 14:56   |   کد مطلب: 22328
یادواره فرماندهان، سرداران و شهدای گردان ۱۵۴ حضرت علی‌اکبر(ع) با گرامیداشت نخستین سالروز شهادت پاسدار "احمد شوهانی"، جانباز دفاع از حرم و شهید مدافع وطن، همزمان با نخستین شب از دهه نورانی فجر در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

ادواره فرماندهان، سرداران و شهدای گردان 154 حضرت علی‌اکبر (ع) از لشکر انصارالحسین(ع) با شمیم فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

این برنامه که مدت‌هاست به همت رزمندگان گردان برگزار می‌شود از بزرگ‌ترین محافلی است که یادگاران هشت سال حماسه را گرد هم جمع می‌کند تا برای ساعتی دل از دنیای فانی برکنیم و ملکوتی شویم.

این بار هم یادواره گردان 154 با حضور خانواده محترم و معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران به ویژه یادگاران کوچگ پاسدار شهید "احمد شوهانی" برگزار شد، شهیدی که 7 بهمن 96 در دفاع از میهن و در جریان درگیری با گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید.

مراسم فوق العاده ای بود، عطر معنویت همه جا را پر کرده بود، معنویتی از جنس سالهای دفاع مقدس. وارد که می شدی حسی عجیب تو را دربرمی گرفت و بوی سیب از هر طرف به مشام می رسید، گویی شهدا به استقبالت آمده بودند.

راستی فاطمیه هم بود، عطر شهادت با غربت و مظلومیت گره خورده بود، مظلومیتی از جنس دل دل مشغولی های امروزی و به فراموشی سپردن نام آوران دیروز. حسینیه پر بود، زن و مرد، کوچک و بزرگ همه آمده بودند و حضور مردم مثل همیشه پر رنگ تر از مسئولان بود، مردمی که 40 سال است محکم و استوار در دفاع از امام و انقلابشان ایستاده اند.

لحظات زیبایی بود و حضور "امیرعلی" 6 ساله و "حلما" 2 ساله بر زیبایی آن افزوده بود، حلمای کوچکی که زبان نگشود تا "پدر" بگوید و حالا یک سال است سایه گرم پدر را از دست داده است. پدری که سینه اش را سپر کرد تا زخم بر پیکر انقلاب ننشیند، پدری که گوش به فرمان رهبر بود و برای دفاع از حرم سر از پا نمی شناخت.

جانباز مدافع حرم بود، اما خم به ابرو نمی آورد، تکاوری که محکم و استوارایستاد تا نگذارد سایه شوم تروریسم امنیت وطن را تهدید کند و غنچه های کوچکش را به 3 ساله سیدالشهدا(ع) سپرد و رفت. حالا آمده بود و همان جا بالای سکو کنار همسر، مادر و دختر و پسرش ایستاده بود، پسری که صلابت را از پدر به ارث برده و می خوست راه او را ادامه دهد.

جالی خالی سردار همدانی در یادواره گردان 154

یادواره گردان 154 سپاه انصارالحسین(ع) همدان مزین شد به نام شهدای مدافع حرم و شهید مدافع وطن "احمد شوهانی" و همه بر و بچه های باصفای هشت سال دفاع مقدس، اما جای یک نفر خالی بود، حبیب حرم، قافله‌سالار مدافعان حرم و سردار رشید جبهه‌های نبرد، حاج حسین همدانی.

یادش به خیر درست سه سال پیش و دو سه ماهی پیش از شهادتش بود که رفقایش در باغ موزه دفاع مقدس، این یادگار بزرگ حاج حسین یادواره گرفتند و به پاس یک عمر مجاهدت از او تقدیر کردند. مجاهدی خستگی ناپذیر که نام لشکر را "انصارالحسین" گذاشت و هر گردانش را به نام یکی از شهدای کربلا نامگذاری کرد و یکی از آنها به نام حضرت علی اکبر(ع) شد.

تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان از دیگر بخش های زیبای مراسم بود، اما این بار نه مسئولان که بزرگ مادران شهدا برای تقدیر آمده بودند. همسر سردار شهید رضا شکری پور، همسر شهید نبی الله احدی، مادر شهید سید حسین سموات و مادر شهید ابوالقاسم حاجی بابایی آمدند و از نام آوران حماسه تجلیل کردند.

جانباز 70 درصد کریم عربی که در جاده ام القصر دو چشم خود را تقدیم انقلاب کرد به همراه همسر صبورش، نخستین فردی بود که مورد تقدیر قرار گرفتT دیگری هم اسماعیل مظاهری بود، رزمنده ای که 4 کیلومتر روی برف راه رفت، اما راضی نشد کفش دیگران را بپوشد که مبادا حق الناس باشد. رزمنده ای که سهم خود را از انقلاب نخواست و حالا راننده تاکسی شده است.

از مادر و همسر شهید احمد شوهانی و امیر علی و حلما هم تجلیل شد، کودکانی که حضورشان روضه مجسمی از عاشورا بود و اشک را بر دیدگان مردم جاری ساخت. مادر شهید رضا سیاهرنگ که در عملیات "نصر4" به شهادت رسیده و محمد ترکمنی، رزمنده گردان 154 و جانباز مدافع حرم هم در این مراسم مورد تجلیل قرارگرفتند.

به گزارش تسنیم، گردان 154 حضرت علی‌اکبر (ع) در بیشتر عملیات‌های دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان خط‌شکن عمل کرده و در 16 عملیات و مناطق پدافندی جنوب و غرب کشور مأموریت‌های موفقی داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار