19. بهمن 1397 - 17:50   |   کد مطلب: 22365
يك مبارز انقلابی با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به مردم ايران عزت و آزادگی بخشيد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

محمدعلی بادامی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته است، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: آنچه تاکنون در 40 سال از حیات انقلاب تجربه کردیم عزت مردم بوده که در سه شعار اصلی «استقلال»، «آزادی»، «جمهوری اسلامی» گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب مداخله کشورهای غربی در امور داخلی کشور به طور کامل مشهود بود افزود: لابلای سخنان و گفت‌وگوهای سران آن دوران در مجالس خصوصی وابستگی کشور کاملاً آشکار بود.

این مبارز انقلابی با بیان اینکه ایران اسلامی در 40 سال گذشته توانسته به قدرت نظامی برتر تبدیل شده و پیروزی‌های بزرگی دست یابد ادامه داد: در دوران پهلوی موقعیت ارتش شاه و وابستگی این رژیم به آمریکا موجب شد ایران یک منطقه آزاد برای آمریکا باشد.

وی افزود: همین منجر به تجزیه و آسیب خاک ایران و وابستگی کامل کشور به بیگانه شد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود هشت سال جنگ تحمیلی و شهادت بیش از 200 هزار شهید، ذره‌ای به امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه‌ وارد نشد.

بادامی با تاکید بر اینکه تنها حکومتی که توانست در دوران معاصر در حفظ تمامیت ارضی خود موفق عمل کند، نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: یاد و خاطره مدافعان حرم به ویژه سردار شهید «حاج حسین همدانی» گویای این نکته است که امروز ایران مقتدر نه تنها در خاک خود بلکه در خاک سوریه در مقابل بیگانگان و برای دفاع از حرم آل‌الله می‌ایستد که این نشان‌دهنده اقتدار نظامی ماست.

وی اضافه کرد: ایران در 40 سال گذشته با اقتدار نظامی خود توانسته بر روی تثبیت امنیت منطقه تاثیرگذار باشد.

بادامی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را مردمسالاری و حاکمیت مردم دانست و گفت: در 40 سال گذشته مردم منتخبین خود را در مجلس، دولت و مجلس خبرگان با صلاحدید خود انتخاب کرده‌اند یعنی مولفه جمهوری اسلامی در شعار اصلی «استقلال»، «آزادی»، «جمهوری اسلامی» نیز در این مدت عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: در دوران پهلوی بخش قابل توجهی از مردم بی‌سواد بودند اما پس از انقلاب با تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام راحل تا جایی پیش رفتیم که امروز کشور علاوه بر آمار بالای سوادآموران در حوزه توسعه علم هم پیشرفت کرده است.

بادامی در پایان با اشاره به خاطره‌ای گفت: زمانی که امام(ره) در قم مستقر بودند بنده و تعدادی دیگر از دوستان به عنوان موسسین انجمن کانون‌های اسلامی برای نخستین بار از همدان برای دیدار با ایشان به قم رفتیم، پس از زیارت ایشان و شنیدن سخنانشان، زمان خداحافظی امام(ره) به احترام ما 40 نفر ایستادند، بنده به عنوان نفر آخر به نشانه محبت دست امام را طوری محکم فشردم که صدای استخوان‌های دست ایشان شنیده شد، امام نه تنها ناراحت نشدند که با لبخند محبت‌آمیزی هم گفتند «یواش جوان»! و این خاطره‌ای شد برای بنده از دیدار با امام.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار