10. اسفند 1397 - 18:13   |   کد مطلب: 22472
امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر جوانان را برای ازدواج آسان کمک نکنیم گناهش به گردن ما است، گفت: قید و بندهای فراوان و تجملات ازدواج جوانان را سخت کرده است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

آیت‌الله غیاث الدین محمدی ظهر امروز در نماز جمعه همدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوای الهی انسان را از گرفتاری‌ها نجات داده و در دنیا و آخرت به عالی‌ترین درجه می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه در روز میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) مادحین سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به مسئله تشکیل خانواده فرمودند " واجب‌ترین مسئله امروز تشکیل خانواده و یکی از آسیب‌های جدی جامعه کاهش ازدواج و افزایش طلاق ویرانگر خانواده است که روز به روز رشد می‌کند".

امام جمعه همدان گفت: در دیدار مقام معظم رهبری با مادحین رهبر انقلاب فرمودند" ازدواج آسان را در هیات‌های مذهبی، منبرها و مساجد ترویج کنید" چرا که ازدواج دیرهنگام و سخت، دیر فرزندآوری و ترویج پدیده زشت ازدواج سفید خطر براندازی خانواده را به دنبال دارد.

محمدی با بیان اینکه اگر خانواده نباشد بشریت سقوط می‌کند و غربی‌ها برای نابودی نسل بشر پروژه ازدواج هم جنس‌ها را ترویج کردند، بیان کرد: امروز آمریکا و اروپا با این آسیب ویرانگر رو به رو هستند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید کردند که رسم و رسومات غلط را در ازدواج دخالت ندهد، بیان کرد: اگر این قید و بندهای دشوار مقابل جوانان جامعه نباشد ازدواج آنقدر سخت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال از بین بردن نسل پاک و تحمیل نسل شیطانی به جامعه است، خطاب به پدران و مادران و مسئولان گفت: اگر جوانان را برای ازدواج آسان کمک نکنیم گناهش به گردن ما است.

بیشتر بخوانید

مجلس در هفته گذشته؛ از افزایش 30 میلیونی وام ازدواج تا تعیین تکلیف افزایش حقوق‌ها

وام ازدواج 60 میلیون تومان شد

کرمان| ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است

محمدی با اشاره به اینکه امروز همه در راستای ازدواج جوانان مسئول هستیم، ابراز کرد: باید از  رسم و رسوم های غلط که مانع ازدواج جوانان می‌شود جلوگیری کنیم ضمن اینکه مهریه‌های بسیار سنگین جنگ با دین خداست.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین اقدامات کمیته امداد اعطای جهیزیه به خانواده‌های نیازمند است، تأکید کرد: با وجود فعالیت مؤسسه صیانت از خانواده که 600 پرونده طلاق را با مشاوره به سازش منجر کرد، در 6 ماهه گذشته 2 هزار طلاق توافقی در استان انجام شده است.

امام جمعه همدان در مورد بازدید از زیردریایی فاتح با اشاره به اینکه این تجهیزات و توانمندی ها دشمنان را زمینگیر کرده است، مطرح کرد: در بازدید از پالایشگاه میعانات گازی، اعلام شد که روزانه 45 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در این پالایشگاه تولید می‌شود و این اقدامات از افتخارات کشور است.

محمدی در خصوص دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور سوریه اظهار داشت: مقام معظم رهبری با بشار اسد دیدار صمیمی داشتند.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا در تلاش بودند که بشار اسد را از ریاست جمهوری سوریه کنار بگذارند که با حمایت‌های ایران موفق نشدند، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در کمک کردن به سوریه، لبنان، یمن، عراق، بحرین و غیره افتخار می‌کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به فرارسیدن هفته احسان نیکوکاری با اشاره به اینکه قشر ضعیف جامعه را در این ایام پایانی سال و نزدیک شدن به سال نو با کمک‌های خیرخواهانه خود کمک کنیم، عنوان کرد: سال نو را آسان بگیریم و انشاءالله که این عید، عید اغنیا و عزای فقرا نباشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار