31. فروردين 1398 - 9:24   |   کد مطلب: 22689
با افزایش سن خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند و تنها داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند شما را از خطر ابتلا به بیماریها حفظ می کند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

با افزایش سن خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند و تنها داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند شما را از خطر ابتلا به انواع سرطان، دیابت‌ و بیماری‌های قلبی دور کند. به طور کلی برخی مواع غذایی هستند که توصیه می‌شود پس از 30 سالگی آن‌ها را مصرف نکنید.

ماست‌های ساده برای بدن بسیار مناسب است و سلامت گوارش را تضمین می‌کند اما متاسفانه ماست‌های طعم‌دار دارای میزان زیادی قند هستند و شما را با مشکلات ابتلا به دیابت مواجه می‌کند.

اگرچه مصرف سویا بسیار مفید است و می‌تواند جایگزینی برای گوشت باشد اما مصرف زیاد آن موجب التهاب در بدن شما می‌شود و به طور بالقوه در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد می‌کند.

آرد سفید قند خون شما را افزایش می‌دهد و هیچ یک از ویتامین‌ها و مواد موجود در گندم را به طور کامل ندارد. با افزایش سن سیستم گوارش نیاز بیشتری به فیبر دارد اما نان سفید دارای فیبر کمتری نسبت به گندم است.

علائم آسم را با اُمگا ۳ کنترل کنید

[راهکار خانگی برای تشخیص کبد چرب/ علائم و نشانه‌های کم خونی که باید بشناسید/ صرفه‌های کودکانتان را با این ماده غذایی درمان کنید]

تحقیقات جدید دانشمندان نشان‌ می‌دهد با افزایش اسیدهای چرب اُمگا ۳ در رژیم غذایی کودکان و کاهش مصرف مواد خوراکی سرشار از اسیدهای چرب اُمگا ۶ نظیر روغن سویا و روغن ذرت، علائم بیماری آسم و تأثیرات آلودگی هوا در فضاهای بسته را کاهش دهند. به ازای مصرف هر گرم اُمگا ۶، احتمال بروز علائم شدیدتر بیماری آسم در کودکان ۲۹ درصد بیشتر می‌شود و به ازای افزایش هر ۰.۱ گرم در مصرف اُمگا ۳، احتمال بروز علائم آسم ۳ تا ۴ درصد کاهش می‌یابد. این ماده غذایی به وفور در ماهی و برخی مغز‌ها و دانه‌ها یافت می‌شوند و به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار