به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم
اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع 200 پرونده شکایت در نظام پزشکی تشکیل شد که 50 درصد از آن مربوط به قصورات پزشکی بوده است.
وی با بیان اینکه شایع ترین شکایات مردم از پزشکان مربوط به ویزیت گروهی، شکایات تعرف ای و برخورد نامناسب با بیماران است، گفت: تعداد گزارش و شکایات تعرفه ای در همدان بسیار اندک است و بیشتر گلایهها مربوط به نحوه رفتار و برخورد منشی و پزشکان با بیمار است.
رئیس سازمان نظام پزشکی همدان افزود: چندین جلسه آموزشی برای منشیهای مطب ها برگزار کردیم و در آن به نحوه برخورد مناسب با بیمار و همراهان بیمار پرداختیم.
مدرکیان با بیان اینکه بیشترین آمار شکایت از پزشکان مربوط به رشتههای زنان و زایمان و دندانپزشکی است، اظهار داشت: از آنجا که آمار مراجعه کنندگان این دو رشته بالا است بنابراین طبیعی است که میزان شکایات در این رشته هم بیشتر از سایر رشتهها باشد.
وی در بخش دیگری از گفتوگو به بحث بازرسی و نظارت بر مطبها پرداخت و گفت: همه مطبها سالیانه دو مرتبه مورد نظارت و بررسی بازرسان نظام پزشکی قرار میگیرد.
مدرکیان افزود: این بازدیدها به طور مشترک با بخش معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری انجام میشود.
انتهای پیام/
دیدگاه شما