12. ارديبهشت 1398 - 18:36   |   کد مطلب: 22753
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان گفت: با مشارکت دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های مرتبط با توانمند‌سازی جامعه روستائی با هدف پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و نامتعارف روستائیان، می‌توان از ش

به گزارش شبنم ها، به نقل از تسنیم

 با اشاره به معضلات ناشی از حاشیه نشینی در شهرها اظهار داشت: امروز بخشی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌‎‌نشین شهرها رخ می‌دهد به همین دلیل این مناطق به بستری برای بروز پدیده‌های نو ظهور اجتماعی تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه برخی از روستائیان به دلیل فقدان امکانات در روستاها فریب جاذبه‌های شهری را خورده و به شهرها مهاجرت می‌کنند، افزود: مهاجران به علت افزایش بی‌رویه قیمت اراضی و املاک در شهرها به ناچار در حاشیه شهرها اقدام به ساخت بنا می‌کنند که همین موضوع نیزاقدام را به یک چالش اساسی در حوزه مدیریت شهری تبدیل کرده است.

   معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تأکید بر افزایش اعتبارات طرح‌های توانمندسازی روستاییان عنوان کرد: در جهت مهاجرت معکوس روستائیان باید زمینه‌ی رونق کسب و کار و زندگی را در روستا فراهم و برای این امر برنامه‌ریزی شود.

  وی با اشاره به اینکه امسال حوزه وضعی این معاونت برای پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید و بافت‌های ناکارآمد شهری گام‌های خوبی برداشته شده است، ابرازکرد: با تمرکز به اهداف کارگروه مذکور و نیز مشارکت دستگاه‌ها در اجرای طرح‌های مرتبط با توانمند‌سازی جامعه روستائی با هدف پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه و نامتعارف روستائیان می‌توان از شکل‌گیری حاشیه‌نشینی جدید پیشگیری کرد.

سعید گلستانی درباره وضعیت اراضی ملی نیز اظهار داشت: برخی سودجویان در طول سالیان گذشته از خلاء نظارت دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی ملی سوء استفاده و اقدام به تصرف و تغییر غیرمجاز اراضی و تخریب محیط زیست کرده‌اند.

وی مطرح کرد: در همین راستا به کلیه ادارات و سازمان‌های مرتبط ابلاغ شده با افزایش اکیپ‌های گشت و نظارت نسبت به حفاظت از اراضی ملی اقدام کنند.

   معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با تاکید براینکه خریداران پیش از انجام هر معامله و عقد قراردادی نسبت به احراز مالکیت فروشنده اطمینان لازم را کسب کنند، افزود: در صورت ارائه شکایت علیه متصرف یا متصرفین غیر قانونی اراضی ملی، محاکم قضائی نسبت به برخورد با سود جویان اقدام جدی خواهد کرد.

  انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار