22. خرداد 1398 - 11:03   |   کد مطلب: 22981
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لاله‌جین گفت: چیزی به عنوان سفال چینی در لاله‌جین نداریم و اگر هم هست سرامیک چینی است كه البته آن هم مربوط به واردات دو سال گذشته است.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

«دست سودجویان را در لالجین همدان کوتاه کنید» عنوان سوژه‌ای است که در سامانه «فارس من» ثبت شده که در آن آمده «در سفری که اخیرا به لالجین داشتم با نگاهی اجمالی به مغازه‌های این شهر، پرسش و ابهامی خاص برایم ایجاد شد؛ انگار برخی از مغازه‌ها به جای آنکه بوی هنر ایرانی را به مشام گردشگران برسانند، بوی غربت و تنهایی را در شهر متصاعد می‌کنند!»

با وجود اینکه خبرگزاری فارس بارها و بارها به این موضوع پرداخته و از منابع مختلف و حتی استاندار این موضوع مهم را پیگیر شده است، اما گویا همچنان ردپای اقلام چینی در فروشگاه‌های سفال لاله‌جین وجود دارد در حالی که مسوولان مرتبط آن را کتمان می‌کنند.

اما با همه این تفاسیر خبرگزاری بار دیگر به سراغ رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لاله‌جین رفت که در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: چیزی به عنوان سفال چینی در لاله‌جین نداریم و اگر هم وجود دارد سرامیک چینی است.

محمدرضا قادری با بیان اینکه مردم تمایل به خرید اجناس خارجی دارند گفت: بسیاری از کالاهای متنوع که قبلاً از چین وارد می‌شد، اکنون در لاله‌جین تولید می‌شود و دیگر لزومی به واردات نیست.

وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت‌ماه سال قبل چیزی به عنوان واردات سرامیک چینی نداشتیم افزود: اگر چیزی هم هست مربوط به سال‌های قبل است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لاله‌جین ضمن تایید ورود اقلام چینی از مبادی قانونی به کشور طی دو سال گذشته گفت: اقلام خارجی موجود در فروشگاه‌های لاله‌جین همگی مربوط به دو سال گذشته است و از سال گذشته وارداتی نداشتیم.

وی به برخوردهای صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و افزود: سال گذشته با توجه به اینکه مظنون به کالای قاچاق بودیم، سه کانتینر در این زمینه با همکاری نیروی انتظامی و مقامات قضایی توقیف شد.

قادری اضافه کرد: با هرکسی که متوجه شویم واردات آن غیرمجاز بوده و برگ سبز گمرکی ندارد، قانوناً وارد عمل شده و با همکاری مقامات قضایی برخورد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به همراه نیروهای اداره صنعت، معدن، تجارت و تعزیرات حکومتی از فروشگاه‌ها بازدید داشتیم تا با عرضه کالای قاچاق ممانعت کنیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لاله‌جین در خصوص وجود اَشکالی از سفال در بازار لالجن که برگرفته از فرهنگ غربی است گفت: در این زمینه تذکرات داده می‌شود و اگر اقلام تولیدی سفال مغایرتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد، جمع‌آوری خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار