15. تير 1398 - 10:08   |   کد مطلب: 23114
رئیس دو دوره اول شورای عالی سازمان نظام پرستاری با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: جامعه پرستاری در چهار سال گذشته به قدر کافی از سیاست زدگی، تند روی‌ها و درگیری‌ها، آسیب دیده است.

به گزارش شبنم ها به نقل از فارس

شمس‌الدین شمس رئیس دو دوره  اول شورای عالی سازمان نظام پرستاری با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: جامعه پرستاری در چهار سال گذشته به قدر کافی از سیاست زدگی، تند روی‌ها و درگیری‌ها آسیب دیده است و در این دوره باید همه تلاش کنیم که اقتدار، اتحاد و همدلی به سازمان برگردد و شرایطی ایجاد شود که همه افراد ‌و گروه‌های دلسوز وصادق پرستاری بتوانند به طور هدفمند و نتیجه‌گرا  با قطب نمای نیازها و خواسته‌های به حق  جامعه پرستاری، تلاش کنند.

وی افزود: متاسفانه در انتخابات دوره چهارم با ورود  و سردمداری یک جریان و تشکل سیاسی  تندرو  به عرصه انتخابات صنفی و حرفه‌ای پرستاری با  ایجاد فضای احساسی، قطبی سازی، سیاست زدگی، انشقاق و چند دستگی، عملا سازمانی شکل دادند که به اذعان همه صاحبنظران باعث عقب افتادن  عموم پرستاران از خواسته‌های بر حق صنفی و حرفه‌ای شان شد.   

شمس بیان داشت: به طوری‌که در این دوره حتی یک خط قانون در مجلس  یا یک جمله مصوبه در دولت یا عملکرد مثبت دیگری در حوزه پرستاری توسط نظام پرستاری به تصویب نرسیده است  و وضعیت پرستاران امروز به شدت تنزل یافته تر از وضعیت ۴سال قبل است.  

این منتخب شورای عالی چهارم با اشاره به عملکرد شورا در این  دوره، گفت: به دلیل طرح مباحث غیر فنی در جلسات شورا که هیچ عایدی جز تفرقه و پراکندگی برای پرستاران نداشت، اینجانب بعد از شرکت در چند جلسه  از دوره  چهارم شورای‌عالی  دیگر نتوانستم در جلسات  شرکت کنم.  

این عضو هیأت علمی پرستاری گفت: متاسفانه شاهدیم در دوره پنجم هم همان ائتلاف سیاسی که سازمان را در دوره چهارم به یک تشکل سیاسی  تنزل داده بود، دوباره در عرصه انتخابات نظام پرستاری  ظاهر شده و همان شعارهای چهار سال قبل خود را بیان می‌کند.

شمس متذکر شد: نمی‌دانم چرا اینگونه تشکل‌های سیاسی علیرغم بلوغ فکری پرستاران و با وجوداین همه استاد فارغ التحصیل دانشگاهی،  نیروهای بالینی قوی و... بازهم در رفتاری غیر حرفه‌ای خود را قیم پرستاران می‌دانند؟

وی اضافه کرد: اما  از طرف دیگر ما معتقدیم در این دوره  افراد حاذق، دلسوز و صاحب نظر و اندیشه در همه نقاط کشور  برای کاندیداتوری در شهرهای خود حضور دارند و برای کاندیداتوری فعال شده‌اند. 

این عضو هیأت علمی پرستاری  تصریح کرد: پیام این پرستاران و کاندیدا‌های غیر سیاسی و به دور از فضاهای جناحی و سیاست زدگی احساسی، اولا این است که مرکز نشینان به ویژه گروه‌های سیاسی برای ما  برنامه ریزی نکنند.  ثانیاً  توانمندی‌های خود را به پرستاران شهرهای خود عرضه کنند و مقدمات رای آوری یک هیات مدیره دموکراتیک حرفه‌ای - صنفی را فراهم کنند. 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در بین نیروهای غیر وابسته به باندهای سیاسی تندرو پرستاری، افزود: امیدواریم با روی کار آمدن افراد توانمند غیر وابسته  و صالح نظر بتوانیم با اجماع برسر مصالح  و منافع عمومی و کشوری پرستاران و به ویژه دغدغه‌های معیشتی آنها در فرصت باقیمانده از عمر مجلس  که شبیه ترین نهاد به نظام پرستاری است و ماه‌های پایانی آن با ماه‌های ابتدایی سازمان جدید همزمان می‌شود، در زمان تصویب قانون بودجه در مجلس دو جمله قانون اما مفید و راهگشا  در حوزه «معیشت ورفاه پرستاران» برای گروه پرستاری همه بخش‌های دولتی و غیر دولتی  تصویب کنیم.

شمس افزود: تجربه نشان می‌دهد که ما در عمل ثابت کرده‌ایم که مسیر تصویب قانون را خیلی خوب می‌شناسیم و پرستاران  ما  که خسته از انواع درگیری‌ها هستند، اکنون نیاز به برداشتن یک گام بلند درعرصه رفاه ومعیشت دارند و پیش نیاز آن  اتحاد بر سر انتخاب افراد کار بلد غیر وابسته به باند و جناح سیاسی است.  

این عضو هیأت علمی پرستاری  با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود پرستار، گفت: فقط  پیگیری تک بعدی  این امر نباید ما را از لزوم  ساماندهی وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی (انواع شرکتها) و تبدیل وضعیت آنها غافل کند.

وی با طرح این پرسش که بالاخره تاکی باید یک نیروی شرکتی‌،شرکتی بماند،گفت تجربه‌های ارزشمند سال‌های متوالی ما،  ارتباطات گسترده با مجلس و دولت، داشتن توان کارشناسی همراه با تسلط بر ‌روش‌ استفاده از مطالعات تطبیقی بین‌المللی پرستاری، تسلط به فنون مذاکره  و آداب دیپلماسی اداری وابسته به مقتضیات زمان و شرایط و... از مشخصات ویژه دوستان صاحبنظر و توانمند ما در تمام نقاط کشور است. 

شمس گفت: ما مترصد هسیم در صورتی‌ که صاحبنظران صنفی،  علمی، حرفه‌ای و غیر سیاسی این دوره  انتخاب شوند؛ به گونه‌ای عمل کنیم که  قوانین دوگانه ما همه پرستاران اعم از دولتی،  خصوصی، لشگری،  تامین اجتماعی، نفت و غیره را پوشش دهد.

وی ابراز داشت: بنابراین رایزنی‌های اولیه برای تمهید مقدمات این  دو قانون در حال انجام است  و امیدواریم شرایط با همت پرستاران به گونه‌ای رقم بخورد که منتخبین آنها در نظام پرستاری دوره  پنجم بتوانند این موارد را محقق کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار