17. تير 1398 - 10:11   |   کد مطلب: 23129
عضو شورای سیاست‌گذاری بسیج جامعه زنان گفت: رعایت حجاب و عفاف برگرفته از آیات قرآن مجید و احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) است، اما برخی با سیاسی کردن حجاب، پنجره‌ برای نفوذ دشمن را باز کردند.

به گزارش شبنم ها، به نقل از فارس

فرشته حشمتیان عضو شورای سیاستگذاری بسیج جامعه زنان، درباره اینکه سیاسی کردن حجاب در کشور چه پیامدهایی برای حجاب در جامعه دارد، گفت:‌ با سیاسی کردن مسأله حجاب در سطح جامعه، اپوزیسیون خارجی و دشمن که می‌خواهند اهداف خود را در کشورمان پیاده کنند از این مسأله به عنوان  پنجره‌ای برای نفوذ استفاده می‌کنند، به همین دلیل امروز دشمن پروژه‌های خود را روی  مسأله حجاب متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه در مبانی دین اسلام حجاب خط قرمز است، عنوان کرد: رعایت حجاب و عفاف برگرفته از آیات قرآن مجید و احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) است اما برخی با سیاسی کردن حجاب می‌خواهند از آن سوء استفاده ابزاری کنند.

حشمتیان با بیان اینکه امروز یکی از شگردهای دشمن ادعای رابطه میان خشونت علیه زنان و حجاب در ایران است، اظهارداشت: آنان از این شگرد استفاده می‌کنند تا بدین وسیله بین حجاب و دیانت بانوان شکاف ایجاد کنند و باید این شگردهای دشمن که تهدید است را تبدیل به فرصت کرد، زیرا قطعا رعایت حجاب یک فرصت برای پیشرفت است.

عضو شورای سیاستگذاری بسیج جامعه زنان درباره مخالفت برخی نمایندگان زن مجلس با گشت ارشاد و پیامدهای آن نیز گفت: این‌گونه اظهارنظرها جای تاسف دارد در حالی که انتظار می‌رود مدیران ارشد زن در کشور بهترین الگوی اثرگذار حجاب و عفاف برای زنان جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان باشند چرا  نمایندگان در مجلس شورای اسلامی یا مسؤولان دولتی ساز مخالفت با حجاب را می‌زنند.

وی ادامه داد: امروز کلام بر روی نوجوان و جوان اثر گذاری خود را از دسن داده و جوانان و نوجوانان به الگوهای عملی توجه بیشتری دارند، بنابراین صحبت درباره حجاب تاثیری زیادی بر روی رفتار این قشر  ندارد، و باید به فکر الگوسازی باشیم. 

عضو شورای سیاستگذاری بسیج جامعه زنان بیان داشت: باید پرسید فراکسیون زنان مجلس در چارچوب قانون حجاب و ترویج فرهنگ آن و الگوسازی در حوزه مدیران ارشد زنان و شواری عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با شورای اجتماعی زنان و فراکسیون مجلس چه اقداماتی را انجام داده‌اند.

حشمتیان با بیان اینکه طی چند ماه آینده انتخابات مجلس را در پیش رو داریم به همین دلیل باید نهادهای انقلابی احساس مسؤولیت بیشتری در زمینه عفاف و حجاب کنند، ابراز داشت: امروز در جامعه برای کاهش حجاب نگرانی وجود دارد و این سستی و کاهلی سبب از بین رفتن حرمت زنان ایرانی می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری زنان در پایان خاطرنشان کرد: نباید مطالبه رهبری در حوزه زنان را نادیده گرفته شود، زیرا اگر حرمت زنان در این زمینه شکسته شود به کشورمان صدمه و خسارت وارد می‌شود.

این گفت‌وگو در پاسخ به درخواست‌های خوانندگان فارس که در سامانه «فارس من» با عنوان «اتاق فکر تغییر حجاب در ایران چه کسانی هستند؟»، «رمز و راز پروپاگاندای رسانه ای درباره حجاب یا بی حجابی» درخواست‌هایی را ثبت کرده بودند، تهیه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار