18. تير 1398 - 12:54   |   کد مطلب: 23136
یک روانشناس اظهار داشت: پدر و مـادر بايد تفكر "فراوانی" را در خانه حاكم كنند. کودک نباید درگیر مسائل اقتصادی ما، بی پولی و تحریم و... شود. اولين نا امنی اقتصادی در خانواده،‌ ترويج تفكر "نداری" است

 به گزارش شبنم ها، یکی از دغدغه های این روزهای والدین مسائل مالی است. مشکلات اقتصادی خانواده می تواند هزینه های خانواده برای فرزندان را تحت الشعاع قرار دهد. سول اینجاست که والدین در این شرایط باید چگونه با فرزندان خود برخورد داشته باشند.
برای پاسخ به این سوال با یکی از روانشناسان تماس گرفتیم.محمدی در خصوص تشریح مسائل مالی برای فرزندان گفت: والدین باید بدانند که ⁣کودک را وارد مسائل اقتصادی نکنند.

وازه هایی مانند 

نداريم، نيست
از پس مخارج بر نمیاییم
گـرون ميشه، پولا رو دزدیدن، اختلاس شد، سال بعد میخواد قحطی بیاد! وازه های ممنوعی هستند که نباید برای کودکان از انها استفاده کرد.

وی افزود: صحبت از "نداری" كودك را نا امن می كند. شاید باور نکنید امروزه دغدغه خيلی از بچه ها همينه كه "بالاخـره بابام پول داره يا نه؟"، "پول بابام تموم شده؟" اگه تموم شه، چـه اتفاقی برامون می افته؟"

وی با تاکید بر آرامش کودک در خانواده اظهار داشت: پدر و مـادر بايد تفكر "فراوانی" را در خانه حاكم كنند.  کودک نباید درگیر مسائل اقتصادی ما، بی پولی و تحریم و... شود.  اولين نا امنی اقتصادی در خانواده،‌ ترويج تفكر "نداری" است. 

این روانشناس تاکید کرد: تفكر "فراوانی"، به معنی خوش خيالی و گول زدن خودمان و فرزندمان نيست.  بلكه برای کودک ايجاد امنيت روانی است. والدین باید بدانند که کودک توان حل مشکلات مالی ما و کشور ما را ندارد. در این شرایط کودک نه تنها خودش را ضعیف و ناتوان میبیند بلکه  گاه حتی فکر میکند خودش عـامل این بدبختی و شرایط است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار