22. مرداد 1398 - 23:43   |   کد مطلب: 23418
مسئول دفتر پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان گفت: با همت مسئولان ذی‌ربط، یکم شهریور‌ماه هم‌زمان با روز همدان، از ۱۷ عنوان کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش شبنم ها،

بیک‌محمدی، مسئول دفتر پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان اظهار کرد: با همت مسئولان ذی‌ربط، یکم شهریور ماه همزمان با روز همدان، از ۱۷ عنوان کتاب رونمایی می‌شود.

او با بیان اینکه دانش‌نامه دارای چند بخش است، گفت: بخش موضوعی مداخل دانش‌نامه که معطوف به تولید کتب است، در دو بخش شناخت‌نامه و پیوست هنری و ادبی در دست پیگیری است.

او افزود: از مجموعه آثار تولیدات موضوعی، ۱۱ کتاب چاپ و ۶ کتاب در دست چاپ است که در این میان، کتاب «کارنامک جلد ۱» با موضوع کتاب‌شناسی استان همدان به تألیف پرویز اذکایی و «تاریخ عکاسی همدان» تألیف سمیرا سبزی، از جمله آثار چاپ شده است.

بیک‌محمدی ادامه داد: «فرهنگ و اصطلاحات عامیانه همدانی (جلد ۱)» به تألیف محمدعلی نوریون، «با من از برف بگو» با محوریت عکس‌های قدیم زمستان دهه‌های ۳۰ و ۴۰ همدان در دوره پهلوی به هنرمندی مرحوم محمدمهدی استعدادی، «آثار و احوال بدیع‌الزمان همدانی» و «شرح و احوال صفاءالحق همدانی» به‌عنوان دو تن از ادبای مطرح همدان، همچنین کتاب «یکی از هزاران» رمان تاریخی دهه ۴۰ همدان به تألیف علیرضا ذکاوتی قراگزلو، از دیگر آثار چاپ شده است.

مسئول دفتر پژوهش و آموزش حوزه هنری استان همدان ابراز کرد: «بردستان الوند» با موضوع موسیقی‌های ترکی و عاشیق‌های همدانی به قلم قادر شهسواری، «پزشکی مردمانه در همدان» با موضوع بررسی دارو‌های گیاهی همدان و درمان سنتی امراض در زمان قاجار و پهلوی با تدوین و بازنویسی مهدی به‌خیال از دیگر کتب منتشر شده در حوزه نشر دانش‌نامه است.

او بیان کرد: کتاب «فرهنگ نام‌جا‌های همدان» با معرفی نام محلات قدیمی همدان به قلم میر‌هاشم میری و «خانه‌های قدیم همدان ۱» تألیف دکتر محمدابراهیم زارعی و همکارانش، از دیگر آثار چاپ شده در این حوزه است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار