22. مرداد 1398 - 23:57   |   کد مطلب: 23426
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر از پیش بینی ثبت نام ۴ هزار کلاس اولی در ملایر خبر داد.

به گزارش شبنم ها،

 به نقل از عصرهمدان؛ هادی سلگی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر با اعلام این خبر اظهار داشت: تا کنون ۳ هزار و ۱۹۸ نفر در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به مسائل مختلف پیرامون هدایت تحصیلی اظهار داشت: بعد از تغییر نظام آموزشی بحث هدایت تحصیلی مطرح شد هر چند این مسئله در گذشته با عنوان انتخاب رشته مطرح می شد.

وی افزود: امروز دانش آموزان پایه نهم برای حضور در دوره دوم متوسطه و پایه دهم باید انتخاب رشته کنند و بحث هدایت تحصیلی توسط مشاوران در دوره اول متوسطه بررسی می شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر هدف مشاوره تحصیلی را هدایت دانش آموز به رشته ای که می تواند در آن موفق باشد عنوان کرد و گفت: با توجه به تغیر سلایق و توقعات خانواده ها در چند سال اخیر رغبت به رشته تجربی بیشتر شده است.

وی گفت: در سال های نخست اجرای طرح هدایت تحصیلی مقاومت های در برابر آن وجود داشت و همین امر باعث حساس شدن خانواده ها و مدیران به این مسئله شد.

سلگی بیان کرد: امروز به همراه کارنامه به دانش آموزان پایه نهم دو فرم ۶ و ۷ داده می شود که این دو فرم در طی سه سال تحصیل در دوره اول متوسطه بررسی می شود.

وی به ویژگی های فرم ۶ اشاره کرد و گفت: این فرم ۱۰۰ امتیاز دارد که دانش آموز را به سمت ۱۲ رشته تحصیلی در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش هدایت می کند.

رئیس آموزش و پروزش شهرستان ملایر گفت: شاخص های وضعیت تحصیلی، پدر دانش آموز، مشاور، مدیر مدرسه و آزمون رقبت و توانایی تحصیلی در فرم ۶ بررسی و نتیجه آن به دانش آموز بر اساس این شاخص ها اعلام می شود.

وی افزود: فرم ۷ نیز مقایسه دانش آموز با سایر دانش آموزان شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها است و دانش آموزان ملایری حتی با سامن و جوکار هم مقایسه نمی شوند.

سلگی گفت : امسال ۲ هزار و ۷۲۷ دانش آموز از پایه نهم به دهم می روند که ۵۰ درصد آنان تا کنون مدرسه خود را مشخص کرده و کارهای ثبت نام را انجام داده اند.

وی به تحصیل نزدیک به ۵۰ هزار دانش آموز در شهرستان ملایر اشاره و بیان کرد: اگر جمعیت محصل هر روستا بالای ۶۰ نفر باشد در آن روستا مدرسه تاسیس می شود.

وی گفت: با توجه به برگزاری کنکور و اعلام نتایج اولیه آن دو مرکزمشاوره در ملایر برای انتخاب رشته به دانش آموزان راهنمایی های لازم را انجام می دهند.

سلگی در پاسخ به سوالی درباره لباس فرم مدارس بیان کرد: برای لباس فرم برابر با دستورالعمل ها توسط انجمن اولیا مربیان تصمیم گیری می شود.

وی افزود: رنگ، طرح، خرید یا عدم خرید و تمامی اینگونه مسائل توسط این انجمن بررسی و نتیجه به مدرسه اعلام می شود.

رئیس آموزش و پروزش شهرستان ملایر گفت: ۲۴ مدرسه هیئت امنایی و ۷۰ مدرسه غیرانتفاعی در سطح شهرستان ملایر فعالیت کرده و وضعیت شهریه آنها بر اساس نرخ مصوب سامانه مشارکت اعلام شده و به مدارس ابلاغ می شود.

وی به وضعیت دانش آموزان بی بضاعت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس نامه ای از فرمانداری ۴۰ نفر در شهرستان ملایر به دلایل احتمالی مالی ترک تحصیل کرده اند که در حال بررسی است.

سلگی افزود: یک صندوق حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در اداره آموزش و پروش ملایر مستقر است و اگر دانش آموزی به خاطر مسائل مالی ترک تحصیل کرده باشد به حمایت های لازم برای بازگشت او به تحصیل انجام می شود.
انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار