23. مرداد 1398 - 13:44   |   کد مطلب: 23429
رتبه یک کنکور سراسری تجربی می گوید برای کمک به آدم ها دبیر یا وکیل خواهد شد.

به گزارش شبنم ها، علیرغم عدم نتیجه گیری مطلوب دانش آموزان استان فارسی در کنکور سراسری طی سالیان اخیر، امسال طلسم شکسته شد و 7 رتبه تک رقمی در گروه های آزمایشی کنکور سراسری به استان فارسی تعلق گرفت که در این میان لاری ها سه رتبه تک رقمی را به خود اختصاص داده اند. بدین ترتیب در کنکور تجربی فرهنگ امیری و گلسا مصباحی هر دو از شیراز به ترتیب رتبه سه و هفت و در کنکور انسانی فاطمه شب خیز و علی حاجیان هر دو از لارستان استان فارس موفق به کسب رتبه های اول و پنجم، خانم ها مینا مصطفوی از هنرستان هنرور ناحیه دو شیراز و خانم فاطمه احمدی از دبیرستان مینو ناحیه دو شیراز توانستند که در گروه آزمایشی هنر به ترتیب رتبه های هفت و هشت را به دست آوردند. علی حاجیان، دانش‌آموز دبیرستان شهید نصیری لار نیز که پیشتر در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه 5 کسب کرده بود، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نیز رتبه 7 را به دست آورده است.

به همین بهانه به سراغ فاطمه شبخیز، رتبه یک کنکور سراسری انسانی رفته و گفت‌و‌گویی را با وی داشته که در ادامه می خوانید :

** * لطفا برای شروع گفت و‌گو خودتان را بیشتر معرفی بفرمایید.
فاطمه شب خیز هستم متولد ۷۹ از شهرستان لارستان و در مدرسه فرزانگان لار درس می خواندم که به لطف خدا توانستم در کنکور سراسری گروه آزمایشی انسانی رتبه یک کشور را به خود اختصاص دهم.

** * کسب رتبه اول کنکور سراسری را پیش بینی می کردید؟
راستش را بخواهید خیر! اصلا پیش بینی نمی کردم و منتظر رتبه سه رقمی بودم و غافلگیر و بسیار خوشحال شدم.

** * در این موفقیت کدام عوامل را موثر می دانید؟
برنامه ریزی، پایبندی و پشتکار در مسیر آرزوهایم به لطف خدا و حمایت های والدین و دبیران عزیزم که به ثمر نشست.

** * طی این مدت و در این مسیر با آسیب و موانعی هم برخورد کردید؟ چه در خانواده، چه مدرسه و چه شهر؟
آسیب های کنکور قطعا خیلی بیشتر از منفعتش هست و امیدوارم هرچه زودتر حذف شود و راه حل بهتری برای سنجش دانشجو انتخاب گردد ولی از لحاظ امکانات هم مسئولین مرتبط، شرایط را تا حدودی فراهم می کردند ولی قطعا خیلی بهتر از اینها می توانست باشد.

** * الان که این کنکور را پشت سرگذاشته اید چه پیشنهادی به دیگر دانش آموزان و مسئولان دارید؟
از دانش آموزان می خواهم که تمام تلاششان را برای چیزی که می خواهند به کار ببندند و در مسیری که عاشق آن هستند حرکت کنند و درگیر حواشی نشوند. از مسئولین هم تقاضا می کنم که برای بهبود کیفیت آموزشی هرچه بیشتر تلاش کنند.

** * شهر و رشته مورد علاقه؟ چرا؟
دبیری یا حقوق؛ دلیلش هم این است که واقعا می خواهم شغل من طوری باشد که بتوانم به بقیه آدم ها کمک کنم و این وضعیت حالم را خوب می کند.

منبع: علم و فناوری نیوز
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار