25. مرداد 1398 - 18:36   |   کد مطلب: 23447
وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه. با افزایش تولید چادر قیمت آن هم اتوماتیک وار کاهش می یابد,گفت: برای تولیدکنندگان چادر تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.

به گزارش شبنم ها،

به نقل از عصرهمدان؛ طبق قانون دولت و وزارت صنعت,معدت و تجارت موظف و موکلف است از واحدهای تولید پارچه چادر مشکی و تولیدکنندگان چادر حمایت کند.این در حالی است که تاکنون و ویژه تر در دولت روحانی از این تولیدکنندگان حمایتی نشده است.

در این باره رضا رحمانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان گفت: کارخانجات تولیدکننده چادر داریم اما متأسفانه از نظر کیفیت آن گونه که باید تولیدات با کیفیت عرضه نمی کنند.

وی اظهار کرد: با این وجود به واحدها تولیدکننده از مرحله نخست یعنی تولیدکنندگان نخ تا تولیدکننده چادر مأموریت هایی داده ایم تا در مسیر تولید بیشتر و بهتر گام بردارند.

وزیر صمت افزود: همچنین برنامه هایی برای همکاری بیشتر بین واحدهای نساجی و پترشیمی داشتیم که از سال سال گذشته آغاز شده و در هفته ای که گذشت گزارش های خوبی در این باره ارائه داده اند.

رحمانی تصریح کرد: امیدواریم به حدی از تولید برسیم تا هم نیاز داخل تأمین شود و هم حتی صادرکننده در این عرصه باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار عصرهمدان درباره چرایی افزایش قیمت چادر در سایه عدم حمایت دولت, عنوان کرد: اگر تولید در داخل کشور مناسب و به اندازه تولید شود اتوماتیک وار و خودجوش منجر به کاهش قیمت چادر می شود.

وزیر صمت با بیان اینکه امروزه متأسفانه چادرهای وارداتی از کره و ژاپن داریم, ادامه داد: هم اکنون پروژه ای را را برای تولید این محصول با عنوان پروژه چادر تعریف کردیم و طبق این پروژه بنا داریم تا چادر در داخل کشور به اندازه تولید شود و در این پروژه به تمامی مراحل تولید توجه شده است.

رحمانی با بیان اینکه برخی واحدهای تولید پارچه چادر تعطیل شده اند, تصریح کرد: از نظر تسهیلاتی,تأمین ارز و ماشین آلات و گاهی معافیت مالیاتی برای تولیدت کنندگان چادر مزایایی در نظر گرفته ایم.

وی همچنین گفت: گاهی برخی واحدهای تولیدکننده چادر فعال بودند ولی چادر تولید نمی کردند با این تولیدکنندگان هم وارد مذاکره شدیم و تشویق کردیم تا نمونه های خود را تولید کنند.

به گزارش عصرهمدان، گرچه وزیر صمت از حمایت های همه جانبه خود از تولیدکنندگان پارچه چادر حرف ها به میان آورد اما آنچه که برای مردم مشهود و ملموس است افزایش بی رویه قیمت چادر است که هر روز با آن رو به روبرو هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار