27. مرداد 1398 - 21:31   |   کد مطلب: 23469
معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: تا ۳۰ سال آینده، جمعیت سالمندان کشور ۱۰ برابر تخت‌های بیمارستانی کشور می‌شود.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸ در اولین جشنواره ایمنی بیمار در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر ۹.۲ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که با توجه به سرعت بالای سالمندی در کشور، توانمندی سازی مردم برای مراقبت از خود به یک ضرورت در نظام پرستاری تبدیل شده است.

او افزود: تا ۳۰ سال آینده کشور با جمعیت سالمندی مواجه می‌شود، به گونه‌ای که از هر ۵ نفر، یک نفر سالمند بالای ۶۰ سال خواهد بود.

حضرتی اضافه کرد: با افزایش جمعیت سالمند در کشور تا ۳۰ سال آینده تعداد سالمندان ۱۰ برابر با تخت‌های بیمارستانی کشور می‌شود و خدمات رسانی به این جمعیت نیز سخت‌تر خواهد شد.

او با اشاره به استقرار «پرستار سلامت جامعه» به عنوان جدیدترین برنامه‌های وزارت بهداشت ادامه داد: پرستاران باید برای توانمندسازی مردم و آموزش خودمراقبتی به آنان بسیج شوند که با توجه به اینکه جمعیت رو به پیری است این موضوع باید به عنوان مهمترین رسالت پرستاران قرار گیرد.

حضرتی با تأکید بر کاهش خطا‌های پزشکی در مراکز درمانی کشور، از تدوین آیین نامه‌هایی برای ایمنی بیماران در منازل خبر داد و گفت: به منظور گسترش دامنه عملکرد پرستاران از بیمارستان به مراقبت در منزل، آئین نامه‌ای در حال تدوین است.

او افزود: امیدواریم جشنواره ایمنی بیمار بتواند به عنوان نقطه عطفی در تاریخ پرستاری کشور از بروز خطا‌های پزشکی در مراکز درمانی جلوگیری و جامعه پزشکی را به این موضوع بیش از پیش حساس کند.

اولین جشنواره ایمنی بیمار با حضور استان‌های اصفهان، یزد، کاشان، تهران و چهارمحال و بختیاری امروز یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸ در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار