28. مرداد 1398 - 17:25   |   کد مطلب: 23479
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه فلسفه و ریشه طرح «رسم ابرار» برگرفته از سنت دینی و مذهبی ما است گفت: در این طرح ۲۳ ذی الحجه (روز یکشنبه) را برای کمک به مساکین، ۲۴ ذی الحجه (روز دوشنبه) را برای کمک به ایتام و ۲۵ ذی الحجه (روز سه شنبه) را برای کمک به آزادی زندانیان در نظر گرفتیم.

به گزارش شبنم ها،

به نقل از عصرهمدان؛ باتوجه به اینکه روزهای 23 تا 25 ذی الحجه ایام نزول سوره هل اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار به مسکین، یتیم و اسیر توسط حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است (و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا ........)، طرح حسنه ای با عنوان «رسم ابرار» در حال اجراست.

این طرح از روز یکشنبه 3 شهریور تا سه شنبه 5 شهریور است و بناست خانواده ها روزه بگیرند و هر خانواده هزینه افطار خود را با همکاری کمیته امداد حضرت امام و سازمان زندانها و ستاد دیه به حسابهای مشخصی جهت کمک به مساکین (روز یکشنبه)، کمک به ایتام (روز دوشنبه) و کمک به آزادی زندانیان (روز سه شنبه) واریز کند.

به همین دلیل با معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان گفتگویی در همین موضوع انجام دادیم.

وحید خادمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان، با اشاره به طرح «رسم ابرار» اظهار داشت: فلسفه و ریشه این طرح برگرفته از سنت دینی و مذهبی ما است و طرح رسم ابرار بر گرفته از اطعام مساکین و نیازمندان توسط حضرت زهرا س و حضرت علی ع است.

وی افزود: حضرت زهرا س و حضرت علی ع وقتی که امام حسن و امام حسین مریض می شوند برای شفایشان نذر می کنند که 23 تا 25 ذی الحجه را روزه بگیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان ادامه داد: وقتی روزه را می گیرند دم غروب که می خواهند افطار کنند مستمندان و فقرا به در خانه این بزرگواران مراجعه می کنند و ایشان روزه خود را افطار نمی کنند و افطار خود را به فقرا، نیازمندان و مساکین می دهند و در واقع در این سه روز افطار نمی کنند و افطار خود را هدیه می دهند.

خادمی با بیان اینکه مردم و جوانان باید از سیره اهل بیت ع الگوپذیری داشته باشند خاطر نشان کرد: مردم و جوانان به رسم این سنت بزرگ و ارزشی از سیره اهل بیت ع الگو بگیرند و همچنین می توانند در این سه روز که روزه می گیرند هزینه سه روزه را به حساب های مجزا که اعلام می کنیم واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه روزها برای واریز هزینه افطاری برای فقرا، مساکین و آزادی زندانیان مشخص شده است گفت: در این طرح 23 ذی الحجه (روز یکشنبه) را برای کمک به مساکین، 24 ذی الحجه (روز دوشنبه) را برای کمک به ایتام و 25 ذی الحجه (روز سه شنبه) را برای کمک به آزادی زندانیان در نظر گرفتیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان تاکید کرد: ما شماره حساب را از کمیته امداد گرفتیم و شماره حساب ها برای سه قشر بصورت مجزا است و روز های مشخصی برای هر قشر در نظر گرفتیم.

خادمی با اشاره به معیار و شاخص بودن دغدغه محرومین و تلاش برای رفع شکاف طبقاتی برای قبول مسئولیت در نظام اسلامی تصریح کرد: در نظام اسلامی که شعارها و آرمان هایش برگرفته از اساس و پایه دین و سیره معصومین ع است طبیعتا فردی که مسئول است باید دغدغه و اولویت هایش این باشد که با مردم، برای مردم، کارش و ذهنش و خدمتش هم برای مردم باشد.

وی با اشاره به سیره اهل بیت در رسیدگی به محرومان و فقرا اضافه کرد: سیره معصومین ع توجه به مستمندان، فقرا، نیازمندان و مساکین است و در نظام اسلامی نیز باید این گونه باشد و توجه به فقرا باید در راس امور باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصار الحسین ع استان همدان با اشاره به کمک به مستمندان و اطعام فقرا و ایتام بیان کرد: یک مدیر در نظام اسلامی حتما باید اساس فکری و پایه فکری اش توجه به نیازمندان و مساکین باشد اما برخی از مسئولین از توجه به مردم و مردمی بودن فاصله و جنبه اشرافی گرفتند که یکی از آفت های مسئولیت در نظام است که بایستی با مطالبه مردم و توجه مسئولین فاصله ها کمتر شود تا مسئولین بیشتر به مردم توجه کنند و رسیدگی به فقرا و مساکین در راس کارشان باشد.

خادمی با اعلام شماره حساب برای کمک به فقرا، مساکین و آزادی زندانیان گفت: مردم و روزه داران می توانند هزینه افطاری خود را به شماره حساب های 45-3747-4727 بانک ملت، شماره شبا 45-3747-4727-0000-0000-0120-64IR، شماره کارت 2109- 7398- 3379 – 6104 متمرکز کمیته امداد استان همدان، شناسه واریز جهت اطعام ایتام  4352، شناسه واریز جهت اطعام مسکین  4460، شناسه واریز جهت اطعام اسیر (زندانی )  4568، واریز کنند.

وی در پایان تاکید کرد: خیرین جهت واریز فقط از خودپردازهای بانک ملت  باید استفاده کنند و بعد از انتخاب گزینه انتقال و وارد کردن شماره کارت یا حساب فوق و مبلغ واریزی، شناسه واریز مورد نظر حتما قید گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار