30. مرداد 1398 - 15:07   |   کد مطلب: 23492
کارگردان تئاتر «لیلی و مجهول» از راهیابی این نمایش به سی و یکمین جشنواره تئاتر استان به میزبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سجاد طهماسبی، کارگردان تئاتر «لیلی و مجهول» با اشاره به اجرای تئاتر «لیلی و مجهول» در سالن مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی گفت: آغاز اجرای این نمایش ۲۰ مرداد بوده و تا آخر این ماه برای نمایش عمومی روی صحنه خواهد بود.

او که خود نویسنده، کارگردان و طراح صحنه نمایش است در خصوص بازیگران نقش اول آن گفت: فاطمه بیات، امین مظفری، حسین نانکلی و سجاد باقری در این نمایش بازی کرده‌اند.

این کارگردان تئاتر زمان اجرای نمایش را ساعت ۲۱:۳۰ عنوان کرد و افزود: نمایش «لیلی و مجهول» با طرح مسئله کهن الگوی عشق برگرفته از داستان «لیلی و مجنون» نظامی گنجوی به آسیب‌ شناسی روابط میان انسان‌ها پرداخته و این چالش مهم را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

طهماسبی گفت: تفاوت دیدگاه و تعریف نیاز در افراد مختلف نسبت به موضوع عشق موجب برخورد‌های منفعت طلبانه‌ای می‌شود که از سوی انسان‌ها به لیلی قصه وارد می‌شود.

او با بیان اینکه قصه نگاه ابزاری به زن در هر نوع از زندگی سنتی تا پیشرفته همچون یک کالا را به تصویر می‌کشد، افزود: نمایش با طرح این مسائل موجب مواجهه مخاطب با سوالاتی می‌شود که برای پاسخ به آن‌ها به خود برمی گردد.

این کارگردان با اشاره به اینکه در پایان وقتی مجنون وارد قصه شده و چرخه تکرار سرنوشت لیلی را دنبال می‌کند، مخاطب متوجه می‌شود این نگاه ابزاری به مرد نیز می‌تواند، وجود داشته باشد، ادامه داد: سرانجام نه لیلی و نه مجنون هیچ یک به ایده‌آل‌هایی مورد نظر خود دست پیدا نمی‌کنند و با همان عدم وصال به قصه پایان می‌دهند.

طهماسبی از راهیابی تئاتر «لیلی و مجهول» به سی و یکمین جشنواره تئاتر استان به میزبانی ملایر خبر داد و گفت: اثر برتر جشنواره استانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار