30. مرداد 1398 - 15:11   |   کد مطلب: 23494
همزمان با روز جهانی مسجد، اجتماع بزرگ «روز جهانی مسجد» عصر امروز (۳۰ مرداد) در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود.

به گزارش شبنم ها، حجت الاسلام محمدرضا محمدی پیام، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان گفت: اجتماع بزرگ «روز جهانی مسجد»، عصر امروز (چهارشنبه ۳۰ مرداد) در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان افزود: این اجتماع با حضور امامان جماعت و جمعه استان، اعضا هیئت امنای مساجد و اماکن مقدسه، خادمان، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مسئولان کانون‌های فرهنگی و مسئولان هیئات حسینی برگزار می‌شود.

اوبه جایگاه مسجد در اسلام اشاره کرد و گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون نقش موثری در عرصه‌های مختلف زندگی مسلمانان و به خصوص ملت ایران ایفا کرده اند.

او اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) بسیاری از کار‌های فرهنگی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی، تبلیغی خودشان را در مسجد انجام می‌دادند و از صدر اسلام تاکنون مسجد محوری‌ترین مرکز اسلام بوده است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان ادامه داد: بنای اسلام بر این است که مسجد پاسخ‌گوی نیاز‌های مختلف مسلمانان باشد، پس می‌توان مسجد را به عنوان یکی از مراکز تربیتی انسان و یکی از مراکز آموزش به انسان به حساب آورد.

حجت الاسلام محمدی پیام با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات مساجد تهران گفت: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی باشد، در حقیقت در این جمله ایشان کارکرد‌های مسجد در طراز اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی را بیان می‌کنند، یعنی یک مسجد ظرفیت انسان‌سازی دارد.

او افزود: در این میان متولیان مساجد باید در زمینه انسان‌سازی برنامه‌ریزی متنوعی با محوریت مسجد داشته باشند لیکن مسجد توانمندی و پتانسیل آن را دارد تا انسان‌سازی که مهم‌ترین هدف انبیاء (ع) بوده است را دنبال کند، آباد کردن دل و دنیای مردم یکی از کارکرد‌های مسجد در تراز انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار