14. شهريور 1398 - 9:46   |   کد مطلب: 23573
یک روانشناس گفت: پدر و مادر در شکل گیری شخصیت کودک نقش موثری دارند چرا که انتخاب سبک‌های تربیتی که برای تربیت فرزندشان تاثیر به سزایی در خلق خوی آنها دارد.

به گزارش شبنم ها

زهرا امام روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ازدواج با فرزند طلاق اظهار کرد: پدر و مادر در شکل گیری شخصیت کودک نقش موثری دارند چرا که باتوجه به خلق وخوی پدر ومادر و انتخاب سبک‌های تربیتی که برای تربیت فرزندشان به کار می‌گیرند می‌توانند تاثیر به سزایی در این امر مهم داشته باشند.

این روانشناس ادامه داد: محیطی که برای رشد فرزندشان فراهم می‌کند می‌تواند بستری آرام و یا بستری متشنج برای پرورش کودک باشد، متاسفانه بچه‌هایی که شاهد دعوای پدر و مادر خود و طلاق والدینشان هستند در بستری آرام پرورش پیدا نمی‌کنند البته سنی که فرزند شاهد طلاق و جدایی والدین خود هستند بسیار مهم است.

او افزود: فرزندان طلاق معمولا با احساس نا امنی وعدم امنیت رشد پیدا می‌کنند که معمولا باعث ایجاد اضطراب در آن‌ها می‌شود، همچنین گاهی اوقات مهارت‌های لازم رابرای داشتن زندگی مشترک ندارند و گاهی اوقات همدلی ضعیفی در روابط خود دارند.

امام با اشاره به اینکه اعتماد به نفس پایین در بعضی از این افراد دیده می‌شود، اضافه کرد: همچنین وابستگی در این افراد به چشم می‌خورد که به علت برآورده نشدن نیاز‌های کودک است.

 

این روانشناس گفت: اگر هم خانم و هم آقا هر دو فرزند طلاق باشند به دلیل اینکه هر دو شاهد کشمکش و درگیری والدین خود بودند پیش آگهی بیشتری برای طلاق وجدایی دارند و البته صحبت‌های گفته شده به این معنا نیست که نباید با فرزندان طلاق ازدواج کرد بلکه محیطی که این در آن بعد از طلاق رشد کردند و نشست و برخاست با آدم‌های درست از لحاظ شخصیتی و همچنین یادگیری لازم برای مهارت‌های ارتباطی و الگوبرداری‌های درست زندگی نقش مهمی در زندگی آینده این افراد دارد.

او خاطرنشان کرد: قبل از ازدواج به کفویت یکدیگر وهمچنین داشتن فرهنگ یکسان خانواده خانم و آقا، وضعیت اقتصادی یکسان و تحصیلات توجه داشته باشید و حتما قبل اقدام به ازدواج  با یک مشاور در این زمینه صحبت کنید و کمک‌های تخصصی را دریافت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار