14. شهريور 1398 - 11:39   |   کد مطلب: 23575
اگر به زیبایی های مصنوعی اعتقاد دارید و از عوارض آن خبر ندارید، حتما این مطالب را مطالعه کنید.

به گزارش شبنم ها، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

کاشت مژه خوب یا بد؟!

تمام خانم‌ها دوست دارند مژه‌های بلند داشته باشند و برای اینکه به اندازه مژه دلخواه خود برسند، راه‌های متفاوتی را امتحان می‌کنند؛ یکی از این راه‌ها کاشت مژه است که عواقب بسیار زیادی در پی دارد. چسبی که برای چسباندن مژه مصنوعی استفاده می‌شود، از مهم‌ترین علل ایجاد عوارض حاد چشمی مانند کم بینایی و گاه نابینایی است؛ که گاهی نه تنها مفید نیست بلکه ممکن است موجب از بین رفتن کل بینایی شود. علاوه بر ریزش مژه‌های طبیعی، باعث عفونت نیز خواهد شد و اگر گفته می‌شود هیچ آسیبی وارد نمی‌کند، سخت در اشتباه هستید.

 

هویج؛ ضامن سلامتی شما

مصرف هویج یکی از روش‌های درمانی طب سنتی برای تسکین زانو درد به شمار می‌رود. هویج‌های نارنجی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A، دو ماده‌ی ضد التهاب قوی هستند، که موجب تسکین درد زانو می‌شوند. برای اینکه بتوانید بیشترین بهره را از فواید هویج ببرید باید آن را به صورت پخته میل کنید، اما اگر از خوردن هویج پخته خوشتان نمی‌آید، خوردن خام آن‌ها هم ایرادی ندارد. برای کاهش زانو درد سعی کنید روزانه ۲ وعده هویج مصرف کنید.

ژلوفن متهم خطرناک سرطان معده

استفاده خودسرانه از ژلوفن سبب ایجاد زخم در دستگاه گوارش می‌شود و به مرور زمان سرطان معده را به همراه خواهد داشت. به علاوه مصرف ژلوفن از آنجا که باعث شل شدن و انبساط عضلات بدن می‌شود، سبب سقط جنین‌های بی دلیل و مکرر خواهد شد. محققان دریافتند کسانی که طی جوانی به دلیل اعتیاد آور بودن استامینوفن کدئین، ژلوفن را انتخاب کرده اند در بزرگسالی دچار مشکلات فشارخون بالا و درد‌های کلیوی شده اند. تحمل درد بهتر از استفاده از ژلوفن و حتی استامینوفن کدئین است.

 
مولتی ویتامین خانگی که از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند

تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ کلسیم است به طوری که ۵ تا ۶ برابر بیشتر از شیر، دارای کلسیم است. اگر کودکتان به شیر حساس است و نمی‌تواند لبنیات مصرف کند، این بهترین گزینه است. فراموش نکنید ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی وجود دارد که باعث انتقال کلسیم به استخوان کودک خواهد شد. تخم شربتی منبع فوق‌العاده‌ اسید‌های چرب امگا ۳ و ۶ است که سبب تقویت هوش کودک می‌شود و حتی بیشتر از تخم کتان هوش کودک را تقویت می‌کند. اگر موز را به عنوان منبع پتاسیم می‌شناسید، بدانید که دانه‌های تخم شربتی ۲ برابر بیشتر از موز پتاسیم دارد و سلامت قلب کودک را تضمین می‌کند.

تخم شربتی ۳ برابر بیشتر از اسفناج آهن دارد. اسهال و یبوست فرق نمی‌کند، هر دو باعث کم وزن شدن کودک می‌شود. تخم شربتی بی نظمی روده را کنترل می‌کند و نفخ را از بین می‌برد. تخم شربتی برای رفع یبوست در کودکان معجزه آسا عمل می‌کند.

طی بارداری مصرف روزانه ۱۰ گرم تخم شربتی، برای تقویت قلب و صحت مزاج و خوشرنگی و زیبایی جنین بسیار مفید است. مصرف تخم شربتی طی شیردهی، سبب ازدیاد شیر مادر می‌شود، ولی در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. تخم شربتی سرفه کودکان را برطرف می‌کند اما فراموش نکنید که این دانه‌ها سیرکننده هستند و نباید بیش از نصف فنجان تخم شربتی به صورت شربت به کودک بدهید یعنی کمتر از نصف قاشق مرباخوری تخم شربتی را در آب بریزید. چون دانه‌های تخم شربتی آب را به خود جذب می‌کند و پف خواهد کرد. تخم شربتی یک مولتی ویتامین خانگی است که در تابستان از کم آبی بدن هم جلوگیری می‌کند.

 
چند ماده غذایی سالم، که ناسالم مصرف می‌شوند

گوشت فقط در روز خورده شود.
سیب زمینی با پوست مصرف شود چراکه سالم‌ترین بخش سیب زمینی، پتاسیم، آهن، فسفات و ویتامین C آن است که عمدتاً در پوست آن وجود دارد.
کیوی با پوست خورده شود.
هویج پخته شود بهتر است.
بادمجان کبابی شود چراکه میزان پتاسیم در طول فرآیند کبابی کردن، بیشتر می‌شود.
برنج فقط در روز خورده شود.

سیر یکی از اجزای بسیار مفید سیر به نام آلیسین زمانی تشکیل می‌شود که ۲ آنزیم در قسمت‌های مختلف آن با هم مخلوط شوند. زمانیکه ما حبه‌های سیر را خورد می‌کنیم، این آنزیم‌ها سرانجام آزاد می‌شوند. این ماده از توسعه سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند؛ بنابراین بعد از اینکه سیر را خرد کردید ده دقیقه بعد داخل غذا بریزید و فورا این کار را انجام ندهید.

گوجه فرنگی پخته شود چراکه میزان لیکوپن درحالت پخته افزایش می‌یابد. این به شما کمک می‌کند تا از بیماری‌های قلبی عروقی، انکولوژیک و التهابی در امان باشید.

چای سیاه با شیر مخلوط نکنید چراکه  کازئین، پروتئین موجود در شیر باعث از بین رفتن مزایای چای می‌شود.

 

چند راهکار ساده برای تسکین خارش نیش پشه

یک قاشق جوش شیرین را در کاسه‌ای کوچک ریخته و کمی آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس این خمیر را به آرامی روی محل‌های گزیدگی قرار دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. می‌توانید با مالیدن کمی آبلیمو به محل گزیدگی، خارش پوست خود را کاهش دهید. اما اگر به دلیل خاراندن زیاد پوست قسمت نیش پشه زخم شده است پیشنهاد می‌شود از آلوئه‌ور استفاده کنید. شما می‌توانید با مالیدن کمی از ژل آلوئه ورا روی پوست خارش را کاهش دهید و به ترمیم آن کمک کنید.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار