17. شهريور 1398 - 19:33   |   کد مطلب: 23608
جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری مسجد و پایگاه بسیج روستای تکه بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی استان همدان را با عنوان از بقیع تا کربلا را که به حوادث عاشورا می‌پردازد را بازسازی کردند.

به گزارش شبنم ها،

سیدسعید میری، مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد نهاوند گفت: اظهار داشت: این نمایشگاه که به صورت بسیار زیبایی توسط جوانان عضو کانون فرهنگی و هنری و پایگاه بسیج و هیات حضرت اباالفضل العباس (ع) روستای تکه به مدت ۲۵ روز تهیه شده است حوادث دوران پیامبر (ص) تا قیام عاشورا را به شکل زیبایی باز سازی کرده است.

او گفت: بازسازی واقعه کربلا و تاریخ آن دوران با عنوان از بقیع تا کربلا بزرگترین و زیباترین نمایشگاه نمونک گلی استان همدان با ۲۳ سال سابقه است که مورد توجه مردم بیشتر نقاط کشور شده است.

میری افزود: این نمایشگاه در ۲۶ غرفه می‌باشد که از قبرستان بقیع شروع و به حوادث کربلا و دفاع مقدس ختم می‌شود.

او اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل باورپذیری این نمایشگاه بزرگ که در فضای ۲۰۰۰ مترمربعی احداث‌شده استفاده از ابزار ساخت مانند خشت و گل، چوب و آجر و آدمک‌هایی است که دختران و پسران جوانان روستا به سبک شهر‌های قدیمی می‌سازند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد نهاوند با اشاره به ساخت زیبای این نمایشگاه عنوان کرد: به‌طوری‌که برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در سال‌های گذشته افرادی به کربلای معلی و مکه مکرمه اعزام شدند تا بر اساس نوشته قدیمی و به همان سبک و به‌ شکل نمونک‌های کوچک‌تر واقعه کربلا را بازسازی کنند.

میری اضافه کرد: نمایشگاه از بقیع تا کربلای روستای تکه به دلیل زیبایی و دقت وظرافت به کاربرده شده در ساخت آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه نمونک گلی در استان همدان و استان‌های غربی کشور شناخته شده و در ایام محرم و اربعین عزاداران زیادیاز نقاط مختلف کشور از آن بازدید می‌کنند.

او اضافه کرد: غرفه‌های این نمایشگاه با حوادث دوران پیامبر (ص) تا شهادت امام حسین (ع) درکربلا عجین شده است و از مهمترین بخش‌های آن قبرستان بقیع، شهرکوفه و شام، صحرای کربلا، رود دجله و فرات، مسجد کوفه، قصر یزید و عبیدالله، گودال قتلگاه، سپاهیان امام حسین (ع) و یزید ملعون، چاه حضرت علی (ع) و نخلستان آن و خرابه شام هستند که به صورت بسیار ظریف و زیبایی نورپردازی شده‌اند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد نهاوندگفت: کار مهم دیگری که جوانان این روستا انجام داده‌اند از ظرافت‌های کار تبلیغی در نمایشگاه از بقیع تا کربلا استفاده مناسب ازرسانه ملی، نشریات، خبرگزاری ها، سایت‌ها، سامانه پیامکی و تبلیغات شهری و میدانی است که مخاطب را به سوی خود جلب کرده‌اند.

او  بیان کرد: از دیگر نکات جالب توجه در نمایشگاه از بقیع تا کربلا ساخت قبرستان بقیع، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مرکز خلافت یزید، نهر القمعه، حرکت کاروان اسرای کربلا، تل زینبیه، تنور خولی محل نگهداری سر امام حسین (ع)، مشک حضرت عباس گهواره حضرت علی اصغر (ع) و وصل کردن آن‌ها به دفاع مقدس است.

میری اظهار داشت: حرکت جوانان روستای تکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با هزینه‌ای کم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی و مذهبی مردم را با فلسفه قیام عاشوراو دفاع مقدس آشنا کرد کاری که تا کنون بسیاری از مراکز فرهنگی ما انجام نداده‌اندو جای آن در جامعه خالی است.

او افزود: با توجه به جذابیت این نمایشگاه سال گذشته بیش از۴۱ هزار نفر تا پایان ماه صفر از این نمایشگاه بازدید کردندزیرا این روستای تکه در مسیر دو امامزاده قرار دارد و هرسال بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می‌شود.

این نمایشگاه اول تا پایان ماه صفر آماده بازدید دوستداران اهل‌بیت (ع) است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار