26. شهريور 1398 - 17:57   |   کد مطلب: 23651
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: تهدیدات زیستی همدان به دنبال تشکیل قرارگاه پدافند زیستی استان شناسایی شد.

به گزارش شبنم ها،

 سردار مهدی فرجی  جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان اظهار داشت: به دنبال حکم استاندار همدان، قرارگاه زیستی تشکیل و مسئولیت آن از ۱۲ خرداد سال جاری به جانشین سپاه همدان محول شد.

او با بیان اینکه شناسایی  در ۶ حوزه زیستی در دستور کار است، اضافه کرد: جمع‌آوری تهدیدات زیستی در حوزه‌های  گوناگون در دستگاه  های  مختلف با همکاری نهاد‌های مسئول در اولویت قرار گرفت که این کار در حال انجام است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: جلسات قرارگاه زیستی در سطح مدیران استان نیز برگزار شده که مدیران اهمیت ویژه‌ای به این موضوع داشته اند.

سردار فرجی بیان کرد: احصا و جمع بندی تهدید‌های ارسال شده به دبیرخانه نیز صورت گرفت و هم اینک به صورت تخصصی و فنی بر روی این قبیل تهدیدات کار‌هایی در حال انجام است.

او از راه اندازی هسته علمی قرارگاه پدافند زیستی خبرداد و گفت: سند راهبردی آموزشی بومی متناسب با تهدیدات استان در حال تهیه است و کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی با اعزام اساتید مجرب به اداره‌ها برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار داشت: فرماندهی، هدایت و مدیریت ایجاد هماهنگی در حوزه پدافند زیستی با ایجاد رهبری واحد در تمامی مراحل چرخه زیستی با رصد، پایش و تشخیص تهدیدات زیستی در ۶ حوزه زیستی دنبال می‌شود.

سردار فرجی افزود: هماهنگی برای برقراری نظم، امنیت محل حادثه و محیط‌های مرتبط با آن، هدایت، کنترل و نظارت بر عملکرد تمامی حوزه‌های تخصصی، تجزیه و تحلیل سناریو‌های حوادث و تهدیدات زیستی احتمالی، فرهنگسازی و نهادینه کردن باور‌ها در مواجهه و مقابله با حوادث و آلودگی زیستی نیز در اولویت است.

او تاکید کرد: آموزش‌های تخصصی و عمومی در راستای ارتقای سطح آگاهی مقابله با تهدیدات زیستی توسط سند آموزشی مناسب و بومی پیگیری می‌شود چرا که ضعف آموزش زیاد است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای ارتقای وضعیت زیستی مردم، کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری، حفظ دارایی‌های مردم و امکانات استان در زمان بحران با کمترین هزینه و اقدام به موقع و سریع برای جلوگیری از خسارت بیشتر تاکید کرد.

سردار فرجی جلوگیری از شایعات و ایجاد آرامش روانی در زمان بحران را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: بتوان به نقطه پیش بینی و پیشگیری قبل از وقوع رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار