26. شهريور 1398 - 18:00   |   کد مطلب: 23652
معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان از مهار آتش سوزی در اراضی منطقه حفاظت شده «خانگرمز» تویسرکان خبر داد.

به گزارش شبنم ها،

 مهدی صفی خانی معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: هفته جاری طی گزارشی وقوع یک فقره آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خانگرمز به اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گزارش شد و با توجه به حساسیت موضوع در ساعات اول هماهنگی‌های لازم با آتش نشانی، بسیج، اداره منابع طبیعی و علاقه‌مندان به طبیعت و اهالی منطقه صورت گرفت.

او  با بیان اینکه ابعاد این آتش سوزی در دست بررسی است، اظهار داشت: پرسنل یگان منطقه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تویسرکان و شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند به عنوان شهرستان‌های معین و همچنین اکیپ واکنش سریع اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز در روند کنترل و مهار آتش سوزی منطقه حضوری فعال داشتند.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه عوامل و وسعت آتش سوزی در دست بررسی است، ادامه داد: احتمال دخالت عوامل انسانی در موضوع آتش سوزی در منطقه خانگرمز دور از ذهن نیست،.

صفی خانی در ادامه افزود: تجربه آتش سوزی مناطق نشان می‌دهد عمده دلایل اینگونه حواث تاکنون انسانی بوده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه عمده دلایل آتش سوزی مراتع حوادث انسانی بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۱۸ هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده استان همدان دچار آتش سوزی شده که با  وجود برنامه عملیاتی کنترل و پیشگیری از حریق در مناطق حفاظت شده استان همدان، آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در سال‌های اخیر کاهش داشته است.

انتهای پیام/د.ا

دیدگاه شما

آخرین اخبار