8. مهر 1398 - 11:18   |   کد مطلب: 23758
رئیس خانه شعر و ادب همدان گفت: مراسم پاسداشت «روز حافظ» 20 مهر در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار می‌شود.

به گزارش شبنم ها،

محمد کلافچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نامگذاری روز 20 مهرماه به نام «حافظ» اظهار کرد: به مناسبت پاسداشت روز حافظ مراسمی در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار می‌شود که تمام انجمن‌های شعر و ادب نیز دعوت هستند.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی شهر نیز دعوت شده‌اند بیان کرد: در مراسم روز حافظ ناصر مهدوی استاد دانشگاه تهران که مولوی‌پژوه و حافظ‌پژوه است نیز حضور خواهد یافت.

رئیس خانه شعر و ادب همدان از اهدای لوح‌ سپاس به اساتیدی که در انجمن شرح غزل می‌کنند،خبر داد و گفت: در همدان انجمن‌های تخصصی شاهنامه‌خوانی، پروین اعتصامی، سعدی‌پژوهی و... هم وجود دارد که متاسفانه فعالیت خاصی ندارند و هر هفته 10 نفری دور هم جمع شده و شاهنامه‌خوانی و سعدی‌خوانی کوتاهی دارند.

وی با اشاره به اینکه انجمن حافظ‌خوانی یک انجمن آکادمیک است گفت: اعضای این انجمن اساتید مجربی هستند و در هر جلسه 70 تا 80 نفر شرکت‌کننده در آن حضور دارند.

کلافچی با تاکید بر اینکه فعالیت این انجمن به حدی است که خودجوش برای روز حافظ مراسم می‌گیرند افزود: اگر برای فردوسی و سعدی مراسمی گرفته نمی‌شود مسئولیت با روسای این انجمن‌هاست.

رئیس خانه شعر و ادب همدان با اشاره به اینکه بودجه‌ای برای انجمن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود تصریح کرد: تامین بودجه برای انجمن و برنامه‌هایی چون «روز حافظ» مشکل است و ما از اسپانسرها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار