22. آبان 1398 - 11:40   |   کد مطلب: 23941
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایراز اجرای ۲۰۸ برنامه متنوع در هفته کتاب این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، مهدی آخشیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۲ باب کتابخانه عمومی، ۲۱ باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی است، گفت: در طول این هفته با همکاری سایر نهاد‌ها ۲۰۸ برنامه متنوع برگزار و اجرا می‌شود.

او از برگزاری نشست کتابخوان با همکاری سپاه ناحیه ملایر و هسته کتابخوانی بسیج با معرفی چهار کتاب «ر»، «مهمان صخره‌ها»، «قایقی با هشت سرنشین» و کتاب «رد پا برهنه‌ها» خبر داد و افزود: در این هفته کتاب «سرزمین ملایر در شاهنامه فردوسی» به قلم حسن رضا رفیعی رونمایی می‌شود.

او به برگزاری سه مسابقه آنلاین سه کتاب، مسابقه عکاسی در سه بخش کتاب و کتابخوانی، مردم و کتاب و نمای بیرونی کتاب، نواختن زنگ کتاب در مدارس، دیدار با امام جمعه ازندریان، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم شهید ابراهیم خانی و برگزاری نشست تربیتی و فرهنگی ویژه بانوان اشاره کرد و ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی با همراهی بسیج دستگاه‌های اجرایی، اصناف و سایر نهاد‌ها اردوی جهای به روستای کیکله برگزار می‌شود.

آخشیک با بیان اینکه در کتابخانه‌های علامه مجلسی، شهید بهشتی و توحید سامن به صورت آنلاین مقاله‌های علوم اسلامی و انسانی در اختیار دانشجویان علوم انسانی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی مشارکتی امام موسی کاظم (ع) واقع در زندان ملایر با حضور معاون استاندار و فرماندار و مدیرکل انجمن کتابخانه‌های عمومی راه اندازی شد.

اواظهار داشت: برگزاری جلسه شورای اداری، نشست رئیس اداره کتابخانه‌ها با اصحاب رسانه، برگزاری سه جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و کتابت اشعار مرتبط با کتاب و کتابخوانی با همکاری انجمن خوشنویسان از دیگر برنامه‌های این اداره در طول هفته کتاب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند، اظهارامیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و عملیاتی این رقم به حدود ۱۲ هزار نفر عضو برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر سرانه فضای مطالعاتی این شهرستان را ۶۱۰۰ مترمربع عنوان و بیان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم باید به ۱۲ هزار مترمربع برسد.

او با اشاره به اینکه زیربنای کتابخانه‌های ملایر از ۵۱۳۶ مترمربع به ۶۰۴۶ مترمربع افزایش یافت، گفت: عملیات اجرایی سه کتابخانه یخدان میرفتاح، خیابان سعدی و روستای ینگی‌کند به‌زودی آغاز و کتابخانه روستای توچغاز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی افتتاح می‌شود.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار