22. آذر 1398 - 17:57   |   کد مطلب: 24068
امام جمعه ملایر گفت: مسئولان باید مقاومت راهبردی را ادامه دهند.

به گزارش شبنم ها،

حجت الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر گفت: مسئولان باید مقاومت راهبردی را ادامه دهند و گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را بدون توجه به نقشه و مَکر فرانسوی‌ها محکم بردارند.

او با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ایران را وادار به عقب‌نشینی و نشستن دوباره بر سر میز مذاکره کند افزود: در این شرایط مسئولان باید هوشیاری و مقاومت خود را حفظ کنند و بدانند که فشار‌های آمریکا، تشدید تحریم‌ها و حیله و مکر فرانسوی‌ها برای این است که آمریکا از قائله‌هایی که در کشور‌های همسایه ایجاد کرده، فرار کند.

امام جمعه ملایر اضافه کرد: اعمال این فشار‌ها برای این است که ایران اینستکس را بپذیرد و در مقابل پول نفت به ما غذا، دارو و تجهیزات پزشکی بدهند و از طرفی ماشه تحریم‌ها را نیز کشیده‌اند.

حجت الاسلام برقراری همچنین با اشاره به نارآرامی‌های اخیر در کشور توسط آشوبگران گفت: در این حوادث حقیقت آشوبگران و اغتشاش‌گران را در ایران و کشور‌های عراق و لبنان دیدیم و هدف اصلی آن‌ها ایجاد رعب و وحشت در بین مردم است.

او ایجاد اغتشاش در کشور‌های عراق و لبنان و اعمال فشار برای پذیرش اینستکس توسط ایران را از دیگر توطئه‌های دشمنان دانست و تاکید کرد: مسئولان و دولتمردان ما تاکنون مقاومت کرده‌اند و از این به بعد نیز باید به مقاومت خود در این زمینه ادامه دهند.

خطیب جمعه ملایر همچنین به ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: در گام نخست انقلاب اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد و اگر می‌خواهیم به وحدت عالمانه در این ۲ حوزه برسیم، باید گام‌های بلندتری در گام دوم انقلاب برداریم.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اتخاذ هفت دستورالعمل در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مخاطب اصلی این بیانیه جوانان و نسل جوان امروز است.

او ادامه داد: اگر می‌خواهیم در عرصه‌های مختلفی همچون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، سبک زندگی و دشمن شناسی موفق شویم، نسل جوان حوزه و دانشگاه می‌تواند با برداشتن گام‌های بزرگ، بیانیه گام دوم انقلاب را تحقق بخشد.

امام جمعه ملایر خواستار تشکیل دبیرخانه فعالی متشکل از دانشجویان جوان هر ۲ نهاد حوزه و دانشگاه شد و اظهار داشت: نخبگان جوان و پویای این ۲ حوزه به طور قطع می‌توانند برای تحقق گام دوم انقلاب گام‌های بلندی بردارند.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: کسانی‌که در اعتراض‌ها و آشوب‌های اخیر جان خود را از دست دادند، طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید رأفت اسلامی در قبال آن‌ها در سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار