19. فروردين 1399 - 9:06   |   کد مطلب: 24263
یک روانشناس درباره نحوه برنامه‌ریزی صحیح برای گذران اوقات فراغت در روزهای کرونایی توضیحاتی داد.

آزیتا امین‌الرعایا روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گذران اوقات فراغت در روزهای کرونایی، اظهار کرد:  امسال ویروس کرونا تمام اهداف و برنامه‌ریزی‌ها را بر هم ریخت و در این روز‌ها همه به نوعی احساس متفاوتی از شیوه زندگی عادی خود دارند.

وی افزود: مردم همه جهان در حال تجربه نوع جدیدی از زندگی هستند که تحت تأثیر پاندمیک فراگیر جهانی COVID-۱۹ به وجود آمده است و همچنین حتی با سپری شدن تعطیلات نوروز باز هم توصیه همه اهالی حوزه بهداشت و درمان «ماندن در خانه» است؛ بنابراین افراد خانواده باز هم باید زمان بیشتری را در کنار یکدیگر صرف کنند، این برای هر کدام از اعضای خانواده بسیار چالش برانگیز است.

امین‌الرعایا گفت: برای آن که چطور وقتمان را در خانه بگذرانیم نیازمند آن هستیم که بتوانیم زندگیمان را سازماندهی کنیم و با مدیریت استرس ناشی از کرونا در خانواده از این چالش بزرگ عبور کنیم و برای حفظ تعادل و برنامه‌ریزی مناسب برای گذر از این دوران به نکاتی باید توجه کنیم.

این روانشناس با بیان اینکه تنظیم یک برنامه با خانواده و عمل به آن جهت ایجاد آرامش در خانواده نکته مهمی است، افزود: انجام کار‌های عقب افتاده با همکاری خانواده، افزایش میزان مشارکت و همکاری اعضای خانواده با هم، تماس مجازی با دوستان و خانواده جهت بهبود نیاز‌های عاطفی، ایجاد هیجانات مثبت (شادی، نشاط، خنده و جوک و...)، انجام بازی‌های فکری با افراد خانواده، مطالعه و دیدن فیلم و سریال‌های مورد علاقه، ورزش کردن، مدیتیشن و یوگا، گوش کردن به موسیقی و موزیک مورد علاقه، دیدن آلبوم عکس‌های قدیمی و... از جمله کارهایی هستند که می‌توانیم برای گذران اوقات فراغت انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت در این روز‌ها می‌توانیم با ایجاد تعامل در خانه برنامه خوبی برای خود و خانواده فراهم کنیم و این فرصت در خانه ماندن را به فرصت اندیشیدن تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار