16. ارديبهشت 1399 - 9:41   |   کد مطلب: 24345
مردم آمریکا خواستار ممنوعیت کتاب‌های کودکان با مضامین همجنس‌بازی در کتابخانه‌ها هستند.

به گزارش بنم ها به نقل از

خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ علیرضا سپهوند: در شرایطی اسف‌بار ۸۰ درصد قفسه چالشی‌ترین کتاب‌های گروه سنی کودکان در کتابخانه‌های آمریکا را مضامین همجنس‌بازی تشکیل می‌دهد. فهرست سالانه کتاب‌های حاوی مضامین همجنس‌بازی ازجمله کتاب «جورج» اثر «الکس جینو» با موضوع دختر تراجنسی و کتاب مصوّر «یک روز از زندگی مارلون باندو» نوشته «جیل تویس» با موضوع یک خرگوش همجنس‌باز است.

همجنس‌بازی حتی نزد غربی‌ها ابتدا از کج رفتاری جنسی به بیماری روحی روانی و بعد به سرعت به عنوان یک گرایش ترویج شد. جدید‌ترین نتایج علمی و آزمایشگاهی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اعلام کردند که هیچ ژنی دارای خصوصیات و ویژگی گرایش به همجنس یافت نشده است. با این وجود غرب به‌ویژه آمریکا در مقیاسی نامتعادل به ترویج همجنس‌بازی می‌پردازد.

همجنس‌بازی حتی نزد غربی‌ها ابتدا از کج رفتاری جنسی به بیماری روحی روانی و بعد به سرعت به عنوان یک گرایش ترویج شد

نامتعادل از این منظر که بسیاری مشکلات روحی روانی، جسمی حرکتی و انواع بیماری‌ها در نوع بشر وجود دارد که برای هرکدام به نوبه و میزان گستردگی خود پژوهش‌ها و حرکت‌هایی رو به جلو انجام می‌پذیرد، اما برای همجنس‌بازی بسیار فراتر از میزان گستردگی‌اش از سوی غرب بها پرداخت می‌شود. 

برای نمونه کل همجنس‌بازان بریتانیا یک و نیم درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شوند؛ در حالی که دیگر گروه‌های آماری به مراتب با سطح گستردگی بالاتری وجود دارند که شاید یک صدم اهمیت و پیگیری که برای همجنس‌بازان صورت می‌گیرد برای دیگر بخش‌ها انجام نمی‌گیرد.

همین شرح ساده می‌تواند بر هدف تهاجم فرهنگی و ابزاری غرب از همجنس‌بازی صحه بگذارد؛ تا جایی که حتی خودِ همجنس‌بازها هم برای متولیان این امر اهمیت چندانی ندارند و بیشترین سرمایه‌گذاری در این بخش تنها به ترویج آن هدایت شده است. دنیای غرب به‌ویژه آمریکا از تمام ابزارها برای ترویج و قبح‌زدایی همجنس‌بازی بهره می‌برد که سرآمد آن‌ها را می‌توان هالیوود قلمداد کرد.(بیشتر بخوانید+) 

تلاش مردم ایالات متحده برای پاکسازی کتابخانه‌های عمومی از مضامین همجنس‌بازی گنجانده شده در کتُب گروه سنی کودکان تاکنون تنها منجر به حذف یک پنجم از این کتاب‌های چالش برانگیز شده است.

در این میان کتاب «جورج» اثر «الکس جینو» که در سال ۲۰۱۵ انتشار یافته تا کنون هرساله جزو ۱۰ عنوان چالشی‌ترین کتاب‌های با موضوع همجنس‌بازی گروه سنی کودکان در فهرست انجمن کتابخانه‌های آمریکا به چشم می‌خورد. این انجمن هرساله فهرستی از چالشی‌ترین کُتُب موجود در کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های مدارس و کتابخانه‌های مراکز آکادمیک و دانشگاهی منتشر می‌کند.

اعتراضات مربوط به کتاب، درباره کودک دختری که «می‌داند پسر نیست»، استنادهای جنسی و تعارض با «ساختار خانواده سنتی» را ذکر کرده، از این قرار است که عموم مردم آمریکا می‌گویند مدارس و کتابخانه‌ها نباید کتابی در دسترس کودک قرار دهند که ذهن او را با این مسائل به چالش بکشد.

کتاب‌های دیگری که اعتراضاتی را به همراه داشتند شامل کتاب مصوّر «و تانگوی سه نفره»، درباره دو پنگوئن نر همجنس‌باز است که برای تشکیل خانواده در یک باغ وحش یک تخم مرغ را به فرزند خواندگی می‌پذیرند و در برنامه تلویزیونی پرمخاطب «امشبِ هفته قبل» با اجرای جان اُلیور که کتاب مصوّر «یک روز از زندگی مارلون باندو» است که بسیاری از خوانندگان نگران احساس می‌کنند که این کتاب برای آلوده کردن اخلاق و سیرت خواننده‌اش طراحی شده است. جالب اینکه کتاب «و تانگوی سه نفره» اثر «جیل تویس» نویسنده همین برنامه «امشبِ هفته قبل» (Last Week Tonight) است.

کتاب مصوّر «یک روز از زندگی مارلون باندو»، داستان یک خرگوش همجنس‌باز است که به فاصله کوتاهی قبل از انتشار کتاب «و تانگوی سه نفره» منتشر شد، کتابی در گروه سنی کودک با موضوع خرگوشی متعلق به مایک پنس و نوشته دخترش شارلوت پنس است. پنس با ازدواج با هم جنس مخالف است و اُلیور به بینندگان برنامه خود گفت: هرچه فروش کتاب بیشتر باشد احتمالاً  پنس را عصبانی‌تر خواهد کرد.

کتاب «Beyond Magenta»(ماورای سرخ) نوشته «سوزان کالین» که در آن نوجوانان در مورد تراجنسیتی صحبت می‌کنند از سوی مخالفان به دلیل «تأثیر آن بر هر جوانی که آن را بخواند» مورد انتقاد قرار گرفت. تا جایی که کتاب مصوّر «شاهزاده و شوالیه» که به ازدواج کاراکترهای اصلی می‌انجامد از سوی مخالفانی که خواستار ممنوعیت این کتاب بودند  به عنوان «تلاشی عمدی برای آموزش و تلقین کودکان» توصیف شده است.


نمودار سهم ناشران معروف جهانی در چاپ و انتشار کتاب‌های کودک با محتوای همجنس‌بازی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ که به دهه ترویج و تثبیت مضامین همجنس‌بازی نشر شهرت دارد.

از ۱۰ عنوان فهرست سیاه کتاب‌های کودکان تنها دو عنوان دارای محتوای همجنس‌بازی نبودند: یکی «شرگذشت ندیمه» اثر «مارگارت اَتوود» که به‌خاطر کفرگویی و مفاهیم جنسی و مبتذل و دیگری کتاب‌های «هری پاتر» اثر «جِی‌کِی رولینگ» که به‌خاطر «محتوای نفرین و جادو» و به دلیل وجود کاراکترهایی که از «مستمسک‌های نابکار و زشت» برای نیل به اهدافشان بهره می‌برند. 


نمودار درصد انتشار کُتُب دارای محتوای همجنس‌بازی ناشران جهانی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳/ در این نمودار «سایمون و شوستر» بیشترین و «گروه کتاب دیزنی» کمترین مشارکت را دارا بوده اند.

انجمن کتابخانه‌های آمریکا خاطرنشان کرد که سال گذشته در تعداد کتاب‌هایی که در طرح پاکسازی از کتابخانه‌ها قرار گرفتند ۱۷ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم که شامل ۳۷۷ مورد چالشی  و ۵۶۶ عنوان کتاب هدف می‌شوند.

در بیانیه‌ای مشترک، بیش از ۴۰ گروه موسوم به آزادی بیان از جمله ائتلاف ملی علیه سانسور و انجمن والدین محکوم کننده ترویج دگرباشی جنسی، فشار روزافزون خود را بر کتابخانه‌ها و مدارس آمریکا را برای حذف کتاب‌های کودکان با مضمون همجنس‌بازی(LGBTQ) وارد کرده و آن را محکوم کردند.

 


نمودار میزان محتواهای جنسیتی در بازار نشر از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳/رنگ سرمه ای کاراکتر جنسیت مرد، رنگ بنفش، کاراکترهای چند جنسیتی، رنگ قرمز کاراکتر جنسیت زن، رنگ سبز کاراکتر تراجنسی(ترنس)، رنگ زرد، دیگر کاراکترها/

در بیانیه‌ای مشترک، بیش از ۴۰ گروه موسوم به آزادی بیان از جمله ائتلاف ملی علیه سانسور و انجمن والدین محکوم کننده ترویج دگرباشی جنسی، فشار روزافزون خود را بر کتابخانه‌ها و مدارس آمریکا را برای حذف کتاب‌های کودکان با مضمون همجنس‌بازی(LGBTQ)وارد کرده و آن را محکوم کردند.

معترضین به ترویج کتاب‌های همجنس‌بازی کودکان خاطرنشان کردند که در ۵ سال منتهی به ۲۰۱۵، زمانیکه ازدواج همجنس‌بازان در سراسر آمریکا قانونی شد، کتاب‌های همجنس‌بازی هیچگاه بیش از ۲۰ درصد از ۱۰ عنوان برتر «انجمن کتابخانه‌های آمریکا»(ALA) را تشکیل نمی‌دادند. از سال ۲۰۱۵، آنها حداقل ۴۰ درصد از این لیست را به خود اختصاص دادند و امسال این نسبت ۸۰ درصد رسیده است!


در نمودار تصویری فوق که از سوی حامیان ترویج همجنس‌بازی منتشر شده، از ۳۷۰۰ جلد کتاب منتشر شده گروه سنی کودک در سال ۲۰۱۷، تعداد ۱۳۴ عنوان دارای محتوای مشخص همجنس‌بازی هستند که بر لزوم افزایش تعداد فعلی به رقم ۳۸۰ عنوان تاکید شده است!

در بیانیه آنها آمده است: وقتی داستان‌های همجنس‌بازها به این شیوه مسکوت می‌ماند، کودک و نوجوان همجنس‌باز از خانواده همجنس‌باز این پیام را می‌گیرد که داستان‌هایشان، زندگی‌شان، حس شرم‌آوری خود را ازدست می‌دهد.(به نوعی این قضیه با فرهنگسازی نادرست و هدفمند در آن‌ها نهادینه شده و دیگر به عنوان یک موضوع ناشایست و شرم‌آور از آن یاد نمی‌کنند.)


در نمودار فوق آشکارا می‌توان نشانه‌های ترویج همجنس‌بازی به‌ویژه در کتُب کودکان را مشاهده کرد که در دسته بندی های نژادی فراوانی موضوعات کتاب، بخش عناوین دارای محتوای همجنس‌بازی نیز لحاظ شده است.

در پایان این بیانه آمده: با این حال، خواندن داستان‌هایی که تجربیات آنها را تصدیق می‌کنند، بوسیله آن می‌توانند خود و خانواده‌های خود را بشناسند، احساس خود ارزشی را در خود تقویت کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا بر تجربه و احساسات مرتبط با حاشیه‌نشینی اجتماعی غلبه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار