پیغام خطا

Notice: Undefined property: stdClass::$comment_count در comment_node_page_additions() (خط 728 از /home/shabnamha/domains/shabnamha.ir/public_html/modules/comment/comment.module).

7. خرداد 1399 - 13:39   |   کد مطلب: 24365

به گزارش شبنم ها،

جواد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با تشریح جزییات و فعالیت‌های نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی اظهار کرد: نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در حدود یک سال پیش به همت معاونت آموزش سازمان فضای مجازی بسیج فعالیت خود را آغاز کرد.

مسؤول نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت سواد رسانه‌ای در جامعه امروز ادامه داد: بر این باور بودیم که سواد رسانه همانند سواد خواندن و نوشتن لازم و ضروری است و به نهضتی همچون نهضت سوادآموزی نیاز دارد تا مردم را در مقابل مشکلات و صدمات رسانه‌ای واکسینه کند.

وی در ادامه بابیان نحو اجرا کار در این نهضت تصریح داشت: ایده راه‌اندازی این نهضت به ذهن ما رسید که طی مشورت با چند استاد سواد رسانه‌ای این ایده تکمیل و اجرایی شد.

نسرا بیش از هرچیز با استقبال خانواده‌ها مواجه شد

نوروزی افزود: کار نهضت به این صورت است که در سراسر کشور طی دورهای فشرده و سریع، مدرس‌هایی تربیت می‌شوند و به پایگاه‌های بسیج، مدارس، مساجد و همچنین مراکزی که به این امر نیاز داشته باشند، اعزام خواهیم کرد که نکته قابل‌توجه استقبال خانواده‌ها از این دوره‌های سواد رسانه‌ای است.

مسؤول نسرا کشور تأکید داشت: افراد مستعد و علاقه‌مند به این موضوع را از سراسر کشور شناسایی کرده و برای شرکت در دوره دعوت می‌کنیم، البته دوره اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار شد اما دورهای گذشته شامل یک دوره آموزشی حضوری در مرکز استان و سپس آموزش‌های مجازی بوده است که در نهایت مدرک مدرس سواد رسانه‌ای به کسانی که دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند اعطا خواهد شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت: برنامه‌ریزی ما برای آموزش مدرسان سواد رسانه‌ای در سه سطح است که تاکنون مدرسان سطح یک تربیت‌شده‌اند و امید داریم در آینده این مدرسان به سطح دو و سه ارتقا پیدا کنند.

نوروزی با تأکید بر رصد آموزش و تدریس مدرسان سواد رسانه‌ای متذکر شد: شیوه فعالیت این نهضت همانند نهضت سوادآموزی است، یعنی همان‌طوری که در نهضت سوادآموزی هرکس سواد دارد به دیگران هم آموزش می‌دهد، در این نهضت هم افرادی که سواد رسانه‌ای دارند طی یک آموزش مختصر و البته مفید، آماده تدریس شده و در مراکز مختلف آغاز به کار می‌کنند.

مسؤول نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این نهضت گفت: نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی مطالب خود را در ۴ سرفصل اصلی شامل رسانه شناسی، جریان شناسی رسانه‌ها، فنون اقناع و تفکر انتقادی و درنهایت آداب مسائل رسانه‌ها ارائه می‌کند.

تربیت ۱۴۰۰ مدرس سواد رسانه‌ای طی یک سال اخیر

وی در ادامه بیان داشت: نیروهای ما در هر استان کشور، بسیجیان مستعد و علاقه‌مند در حوزه‌ها، پایگاه‌ها و نواحی بسیج را سازمان‌دهی کرده و آموزش می‌دهند، مدرسان نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب در قالب گروهان های سایبری دسته‌بندی می‌شوند که فرمانده هر گروهان برای افراد خود برنامه‌ریزی کرده و کرسی تدریس تعیین می‌کند و همچنین وظیفه رصد و بررسی عملکرد آن‌ها را بر عهده دارد.

نوروزی درپایان صحبت های خود عنوان کرد: در یک سال اخیر، ۶ دوره تربیت مدرس سواد رسانه‌ای برگزارشده که از بین ۱۲ هزار ثبت نامی، بالغ‌بر هزار و ۴۰۰ نفر قبولی داشته‌ایم که حدود نیمی از این تعداد به کار گرفته‌شده و مشغول تدریس هستند و در حال پیگیری هستیم تا باقی این افراد هم در بحث تدریس مشغول به فعالیت شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار