30. تير 1399 - 9:33   |   کد مطلب: 24465
پرستار آمریکایی در سفری که به آفریقا داشت تصاویری جالب از قبایل دورافتاده این قاره تهیه کرد.

یک پرستار آمریکایی که در کشور‌های آفریقایی مشغول بکار بوده تصاویری جالب از تعدادی قبایل دورافتاده این قاره تهیه کرده است. «کوهان زارنوچ» ۵۴ ساله به مدت ۱۲ سال در یک سازمان غیرانتفاعی مشغول خدمت رسانی به مردم محلی در این قاره بوده است.

تصاویری که کوهان طی مدت ۱۲ سال خدمت خود در آفریقا از قبایل بومی ثبت کرده مربوط به کشور‌های اتیوپی، رواندا، نامیبیا و مراکش است. او که مادر چهار فرزند است می‌گوید تنها ۱۵ سال داشت که با دریافت یک دوربین عکاسی به عنوان هدیه، علاقه‌اش به عکاسی آغاز شد و تا بزرگسالی نیز ادامه یافت.

 
او این مردمان را مردمانی حافظ زمین توصیف می‌کند و می‌گوید زیباترین چیز در مورد آفریقا این است که همیشه مواردی در آن برای عکاسی وجود دارد. کوهان در توصیف مردم بومی آفریقا می‌گوید: «آن‌ها رفتار تهاجمی و آسیب زننده نسبت به طبیعت ندارند. آن‌ها به فرهنگ دیرینه خود که همانا نگهداری و مراقبت از طبیعت است پایبند هستند. آن‌ها با آغوش باز مرا در بین خود پذیرفتند.»

او افزود: «متد کار من بسیار ساده بود. من ابتدا با لبخند به کودکان آن‌ها نزدیک می‌شدم و سپس با مادران آن‌ها ارتباط برقرار می‌کردم. مادران آن‌ها ارزشی را که من به فرزندان آن‌ها ابراز می‌کردم درک می‌کردند و بدین ترتیب اجازه حضور در کنار آن‌ها را پیدا می‌کردم.»

کوهان ادامه داد: «مادران قبایل بومی اجازه می‌دادند تا من فرزندان آن‌ها را در آغوش بگیرم، با آن‌ها بازی کنم و تصاویری که از آن‌ها و فرزندان‌شان تهیه کرده بودم به آن‌ها نشان دهم.»

گفتنی است؛ تعداد ۱۵۰ تا ۲۰۰ عکس منتخبی که کوهان از آفریقا تهیه کرده در یک موزه در شهر رم به نمایش گذاشته خواهد شد اما زمان آن هنوز مشخص نشده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار