16. آذر 1399 - 9:31   |   کد مطلب: 24633
سید علیرضا آل داود دبیر نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی:
شیوع پدیده «یتیم اینترنتی»/کاش یک گیگ اینترنت بودم نه یک کودک!
یک پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به شیوع پدیده «یتیم اینترنتی» در فضای مجازی گفت: کودکی خطاب به پدر و مادرش نوشته بود «کاش یک گیگ اینترنت بودم نه یک کودک، کاش من هم یک گیگ اینترنت پر سرعت بودم تا هر از گاهی دستان پرمهر پدر و مادرم را لمس می‌کردم ...».

به گزارش شبنم ها،

سید علیرضا آل داود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به اینکه استفاده صحیح و مبتنی بر رژیم مصرف رسانه از فضای مجازی منجر به رشد کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود، اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی مانند مصرف غذا است که اگر درست و مبتنی بر یک برنامه‌ریزی دقیق نباشد در بلند‌مدت می‌تواند عوارض منفی بسیاری را برای فرد به ارمغان بیاورد.

آل داود دارا بودن تفکر انتقادی برای استفاده از رسانه بخصوص رسانه‌های نوین را یک ضرورت مهم برای جامعه امروز برشمرد و ادامه داد: تفکر انتقادی برای استفاده از رسانه بسیار مهم است چرا که فرد را قادر می‌سازد تا اطلاعات دریافتی را ارزیابی کرده و خطرات عمل بر پایه یک فرض غلط را به حداقل برساند.

این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه امروز مردم ما به‌صورت افسارگسیخته و نگران‌کننده از رسانه‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: نتیجه تحقیق موسسه پژوهشی بریتانیایی GlobalWebIndex از 5 هزار کاربر سراسر جهان درباره رفتار آنلاین آنها نشان می‌دهد که کاربران اینترنت در جهان به‌طور متوسط روزانه 109 دقیقه را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند.

این پژوهشگر فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه طبق آخرین پژوهش‌ها و اعلام مسئولان مرتبط در سطح کشور، مردم ایران روزانه بین 5 تا 9 ساعت در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند که این حضور بی‌هدف در فضای ناامن و در حیطه مدیریتی رمز شده توسط دشمن بسیار خطرناک است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار