25. اسفند 1399 - 16:47   |   کد مطلب: 24781
استاندار تهران گفت: در حال حاضر ۲۹ استان درگیر ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی است و این نوع جدید ویروس کرونا رده‌‎های سنی مختلف به خصوص کودکان را گرفتار می‌کند به طوری که آمار مبتلایان افراد زیر ۱۱ سال از ۲/۵ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

به گزارش شبنم ها،
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا درباره سفرهای نوروزی اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا شهرهای قرمز و نارنجی دارای محدودیت سفر هستند که وزارت بهداشت طبق آمار روز شنبه ۹ شهر را قرمز و ۳۱ شهر را نارنجی اعلام کرده است.
 
وی گفت: توصیه ما به مردم این است که امسال همانند سال قبل تحمل کنند و در ایام نوروز سفر نداشته باشند.
 
استاندار تهران با اشاره به سرعت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی افزود: در حال حاضر ۲۹ استان درگیر ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی است و این  نوع جدید ویروس کرونا رده‌‎های سنی مختلف به خصوص کودکان را گرفتار می‌کند به طوری که آمار مبتلایان افراد زیر ۱۱ سال از ۲/۵ درصد به ۱۱ درصد در تهران رسیده است.
 
محسنی بندپی در ادامه بیان کرد: در طول یک ماه گذشته تعداد بیماران بستری‌ و سرپایی افزایش یافته است  در حالی که با شیب نزولی تعداد مرگ و میر مواجه بوده‌ایم که این عملکردی قابل قبول برای مجموعه‌ ستاد مدیریت کرونا که حدود ۲۵ نهاد در آن نقش داشتند، است.
 
وی در پایان با بیان اینکه یکی از دستور کار امروز تبیین و بررسی طرح تکمیل یافته شهید سپهبد سلیمانی بوده که مشکلات طرح قبل بررسی و در طرح جدید برطرف و تکمیل شده است، ابراز کرد: در طرح شهید سلیمانی که با همکاری بسیج برگزار می‌شود تمرکز بر رهگیری و شناسایی زود هنگام افراد مبتلا به کرونا بیشتر از پیش است.
 
انتهای پیام
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار