12. مهر 1400 - 12:01   |   کد مطلب: 24897
اگر یک نرم‌افزار مدیریت زمان روی سیستم خود نصب کنیم حتما از میزان استفاده بالا و هشدارهایی که نرم‌افزار به ما می‌دهد، شوکه خواهیم شد.

به گزارش شبنم ها، زندگی ما بیش از آنچه که فکر کنیم درگیر تکنولوژی و مظاهر آن شده است. اغلب ما تصور می‌کنیم شاید زمان زیادی را صرف موبایل و یا دیگر وسائل الکترونیک خود نکنیم، اما اگر یک نرم‌افزار مدیریت زمان روی سیستم خود نصب کنیم حتما از میزان استفاده بالا و هشدارهایی که نرم‌افزار به ما می‌دهد، شوکه خواهیم شد.

از طرف دیگر برخی از این نرم‌افزارها کمک‌کار ما در انجام بهتر و هدفمندتر فعالیت‌های روزانه هم هستند. یعنی فقط به ما هشدار نمی‌دهند که زمان زیادی را در مجازی می‌گذرانیم، بلکه کمک می‌کنند تا کارهای ضروری خود در فضای مجازی را مدیریت کنیم و به این ترتیب به آنها زمان لازم و کافی و نه بیش از اندازه، اختصاص بدهیم.

در این مطلب چهار نرم‌افزار جدید و به روز در زمینه «مدیریت زمان» معرفی شده است که به تناسب فعالیت خود می‌توانید آنها را روی سیستم خود نصب و استفاده کنید. برخی از این نرم‌افزارها در نسخه رایگان هم امکانات خوبی ارائه می‌دهند، اما برخی دیگر نیاز به خرید اشتراک دارند که این روزها راه خرید این اشتراک‌ها در فضای مجازی تا حد زیادی باز است.

زمان را نجات بده

نرم‌افزار Rescue Time، به شما کمک می‌کند تا زمانتان از شر هدر رفتن نجات بدهید. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای کار و یا آموزش خود هر روز در وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارهای مختلف حضور دارید، رسکیو تایم را نصب کنید تا مثل یک نیروی کمکی در پس‌زمینه سیستم شما فعالیتتان را رصد کند.

 در واقع Rescue Time وقت صرف شده برای هر فعالیت را به طور دقیق ثبت می‌کند و به این ترتیب شما متوجه می‌شوید که چه میزان از زمانتان را به کار الف و چه میزان را به کار ب در فضای مجازی اختصاص می‌دهید. درنهایت هم به شما می‌گوید که کجاها وقت خود را تلف کرده‌اید!

با هرید اشتراک سالانه و یا ماهانه این نرم‌افزار می‌توانید مشخص کنید که در صورت حضور در برخی سایت‌ها یا وقتی در فضای مجازی از فعالیت اصلی خود دور می‌شوید و در اصطلاح وب‌گردی می‌کنید، نرم‌افزار به شما هشدار بدهد و جلوی ورود شما به فضاهای غیرضروری را بگیرد.

نرم‌افزاری برای پرمشغله‌ها

Remember The Milk، کارهای روزانه شما را یادآوری، دسته‌بندی و در زمان لازم انجام آنها را هشدار می‌دهد. این نرم‌افزار هشدارهایش را از طریق ایمیل، توییتر، هشدارهای گوشی موبایل یا همان نوتیفیکشن‌ها و حتی با پیامک به شما می‌رساند تا هیچ کاری را فراموش نکنید.

تهیه لیست کار در این نرم‌افزار نامحدود است. می‌توانید از برچسب‌های رنگی برای اولویت‌بندی کارهایتان استفاده کنید ومثل دنیای فیزیکی کارهایتان را روی برگه‌های کوچ چسب‌دار یادداشت کنید.

نوبت کار تیمی است

دنیای نرم‌افزارهای مدیریت زمان، مدیریت کارهای تیمی را از یاد نبرده است. در نرم‌افزار Toggle که امکان اضافه کردن افراد مختلف به لیست انجام کارها وجود دارد، همه می‌توانند روند، زمان و نحوه آغاز و انجام پروژه‌هایی که به صورت مشترک روی آن کار می‌کنند را ببینند.

مثلا اگر شما و دوستانتان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، می توانید با ثبت دو برچسب اسپیکینگ و رایتینگ، ببینید که چه مقدار زمان را در طول هر روز به هر کدام از این مهارت ها اختصاص داده اید و در صورت نیاز در روز های آتی، زمان اختصاص یافته به هر برچسب را کاهش یا افزایش دهید.

مثل فیل باش!

با نصب نرم‌افزار Ever note روی سیستم خود صاحب یک آیکن بامزه با عکس فیل روی سیستم خود خواهید شد. در واقع Ever note یک دفترچه یادداشت دیجیتال است که قرار است کارهای روزمره خود را در آن بنویسید و او هم کارها را به شما یادآوری کند.

اما علت انتخاب عکس فیل برای این نرم‌افزار این است که فیل حافظه بلندمدت فوق العاده ای دارد و یکی از باهوش ترین حیوانات به شمار می رود. پس شما هم از طریق نصب این برنامه صاحب یک حافظه قوی و همیشگی خواهید شد.

 Ever note را می‌شود با نرم‌افزار Remember The Milk که قبلا معرفی کردیم همسان‌سازی کرد تا مدیریت زمانتان کامل و بی‌نقص بشود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار