10. ارديبهشت 1401 - 9:22   |   کد مطلب: 25019
نخستین راهپیمایی روز جهانی قدس قرن جدید در دارالجهاد همدان برگزار شد . حضور حماسی مردم روزه دار و همیشه در صحنه همدان مثل راهپیمایی های گذشته پرشکوه و با فاصله زیاد نسبت به مسئولان این برنامه بود .

نخستین راهپیمایی روز جهانی قدس قرن جدید در دارالجهاد همدان برگزار شد . حضور حماسی مردم روزه دار و همیشه در صحنه همدان مثل راهپیمایی های گذشته پرشکوه و با فاصله زیاد نسبت به مسئولان این برنامه بود .

انتظار می رفت دو سال وقفه به دلیل کرونا ، فرصتی را برای مسیولین برنامه ریز به ویژه دبیر و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان فراهم کرده باشد تا ضمن بازخوانی مشکلات قبل ، برای رفع آن در قرن جدید چاره اندیشی و برنامه ریزی نمایند .
متاسفانه در راهپیمایی امروز هم مشابه قبلی ها ، ضعف جدی و فاحش در برنامه ریزی ، تقسیم کار و مدیریت میدانی وجود داشت .

برنامه محتوایی دوگانه در شروع و پایان راهپیمایی ، مکان نامناسب برای تجمع و شروع راهپیمایی ، انتخاب مسیر نامناسب ، ضعف در اطلاع رسانی ها ، توزیع و انتخاب نامناسب اقلام تبلیغی کاغذی ، فضاسازی ضعیف مسیر راهپیمایی، تداخل شروع برنامه پایانی با راهپیمایی ، سخنرانی طولانی و پرحاشیه و بعضا تبلیغاتی سخنران مراسم و... تنها گوشه ای از مشکلات راهپیمایی امروز در همدان بود .

سخنران این مراسم حدود یک و نیم برابر خطیب نماز جمعه سخنرانی کرد . پرداختن به مسایل غیر مرتبط با روز قدس و بعضاً تعریف و تمجید و ارایه گزارش عملکرد ،باعث شد تا برخی از کاربران فضای مجازی ضمن انتقاد از این شیوه ، بخواهند که روز قدس را برای مردم بگذارید و برای خود هزینه نکنید . یعنی در این مسئله کسی نبود زمان و موضوع را به جناب نماینده گوشزد نماید ؟!
البته در انتخاب سخنران پایانی هم حرف و حدیث کم نبود .

علاقه عجیب برخی از مجریان و سخنرانها به میکروفون هم کاملا مشهود بود و عملا روی اعصاب شرکت کنندگان بود ، راستی تا کی قرار است این بزرگواران! ادامه دهند ؟! یعنی قرار نیست بازنشسته شوند و جای خود را به نسل جدید بدهند ؟!

به نظر می رسد دوره طولانی مسیولیتی مدیران فعلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان باعث شده تا از مسیر اصلی خود برای پویایی و تحرک در تبلیغات و مدیریت برنامه های اصلی انقلاب اسلامی فاصله بگیرند . شاید تغییر مدیریتی به بهبود وضعیت موجود کمک نماید .

دیدگاه شما

آخرین اخبار