2. تير 1401 - 8:20   |   کد مطلب: 25047

به گزارش شبنم ها،

در جنگ اراده‌ها، زمان به نفع ایران است

 مذاکرات را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

 بخش اول در اتاق مذاکره
 بخش دوم استفاده از انواع ابزارهای تروریستی برای کسب امتیاز از ایران است.

 ما در ماه‌های گذشته در یک جنگ اراده با طرف آمریکایی قرارگرفته‌ایم. با افزایش قیمت انرژی در جهان و با طولانی‌شدن جنگ اوکراین، پیش‌بینی می‌شود با نزدیک‌شدن به ماه‌های پاییز و تقاضای بیشتر برای خرید نفت، قیمت حامل‌های انرژی در جهان بالاتر برود؛ بنابراین وضعیت بازارهای غربی رو به وخامت بیشتری خواهد گذاشت و در این‌ بین زمان به نفع ایران است.

 طرف آمریکایی از تمامی ابزارهای خود در این جنگ ترکیبی استفاده می‌کند و پیش‌ از این نیز بهره برده است اما باید گفت دوران اوج اثرگذاری چنین ابزارهایی گذشته است؛ اما در مقابل طرف ایرانی اهرم‌های فشار خود را در حوزه هسته‌ای، منطقه‌ای، موشکی و مهاجرین دارد و می‌تواند از این‌ها به‌صورت حداکثری در برابر طرف غربی استفاده کند تا در جنگ اراده‌ها پیروز شود.
 
 آمریکایی‌ها تمام تحریم‌هایی که می‌توانستند در بخش‌های مختلف را اعمال کنند به کار گرفته‌اند. یکی از دلایلی که بایدن در حال حاضر تحت‌فشار قرار دارد، همین واقعیت است که هیچ اسلحه جایگزین و ابزار استفاده‌نشده‌ای را باقی نگذاشته است تا با استفاده از آن بتواند در جنگ اراده‌ها پلن ب برای خود بسازد.

احتمالاً از اواسط تیر یا مردادماه بهتر بتوان نتیجه اراده‌ها را دید؛ اما با توجه به انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا از یکسو و از سوی دیگر تداوم جنگ اوکراین و نزدیک شدن به فصل پاییز و افزایش تقاضا برای نفت، آمریکایی‌ها به‌خوبی متوجه‌اند که زمان زیادی برای دستیابی به توافق با ایران ندارند.
 مصطفی خوش‌چشم

دیدگاه شما

آخرین اخبار